اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان:

نهاد اسلامی مطبوعات در کشور ایجاد شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان، ایجاد نهاد اسلامی مطبوعات را در نظام جمهوری اسلامی خواستار شد.

نهاد اسلامی مطبوعات در کشور ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید محسن حسینی‌دیباجی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با طرح دیدگاه‌های اسلامی در قالب این نهاد برای رسانه‌ها و گوشزد کردن آنها به خبرنگاران می‌توان شاهد پیشرفت کشور در عرصه رسانه و مطبوعات باشیم.

وی، مردمی بودن و پرهیز از انحصاری و گروهی کردن رسانه‌ها، بیان واقعیت‌ها و ایجاد زمینه تصمیم‌گیری مردم در فضای امنیت رسانه‌ای را به عنوان نشانه‌های الگوی اسلامی در رسانه‌ها برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان افزود: دشمن در حوزه خارجی به بهانه آزادی به ایجاد تفرقه در جامعه مدنی و تجاوز به آن می‌پردازد که کشورهای فلسطین، افغانستان و سوریه نمونه‌های این جوامع هستند و هنر نهاد اسلامی مطبوعات این است که با ایجاد وحدت بین نیروهای مردمی توطئه دشمن را خنثی سازد.

وی یادآور شد: شهید آوینی با شناخت ادبیات غرب اقدام بزرگی در عرصه رسانه برای مقابله با توطئه‌های دشمن کرد که هنوز از برکات آن بهره‌مند هستیم.

حسینی‌دیباجی عنوان کرد: در حوزه داخلی تلاش برخی از رسانه‌ها در ایجاد هیجان، جنجال و شایعه‌پراکنی در جامعه، رفتار و الگوی اسلامی نیست و باید این شیوه‌ها در جامعه توحیدی جای خود را به بیان واقعیت‌ها، نصیحت و انتقاد بدهد.

این مسئول مسجد را اصلی‌ترین مرکز نشر رسانه‌ها در کشور دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان در جامعه اسلامی مسجد است لذا باید این نهاد به عنوان مرکز نشر رسانه‌ها و مطبوعات قلمداد شود.

به گفته وی حدود اسلامی در جامعه توحیدی بر مبنای اصول اسلامی است و آن مخلوط نکردن حق و باطل و پرهیز از اهانت به حریم افراد و جلوگیری از سطحی‌نگری مردم و ایجاد زمینه توجه عمیق مردم به موضوعات است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان، حمایت از انقلاب و نظام را از وظایف رسانه‌های کشور ذکر و تصریح کرد: محافظت از ارزش‌های نظام، ایجاد وحدت ملی و مقابله با آنچه به نظام خدشه وارد می‌کند از وظایف مطبوعات و رسانه‌های کشور است.

وی در بخش دیگر سخنان خود روز قدس را روز تجلی قدرت کشورهای اسلامی خواند و بیان داشت: نامگذاری روز جمعه پایانی ماه مبارک رمضان توسط امام راحل ناشی از اخلاص ایشان و برای وحدت مسلمانان بود، لذا همچنان پس از گذشت سال‌ها شاهد برکات این حرکت اسلامی هستیم.

حسینی‌دیباجی گفت: نقطه مشترک و از عوامل ایجاد انقلاب‌های منطقه خاورمیانه، روز قدس به عنوان روز مقابله با رژیم صهیونیستی است چراکه طاغوت‌هایی که سرنگون شدند دولت‌هایی بودند که دست در دست این رژیم داشتند.

به گفته وی کشورهای مظلوم با الهام از انقلاب اسلامی از دولت‌های خود فاصله گرفتند و انقلاب‌های منطقه خاورمیانه با رویکرد مبارزه با رژیم صهیونیستی و با وحدت مسلمانان به وجود آمد و سبب شد خواب آسوده را از چشم مستکبران برباید.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول