اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

وزن مطبوعات از اندازه نقدشان مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: وزن مطبوعات از اندازه نقدشان مشخص می‌شود.

وزن مطبوعات از اندازه نقدشان مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجتبی اعلایی به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران در محل مجتمع فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار داشت: وقتی خبرنگار وارد هر موضوعی می‌شود باید کارشناس آن در این خصوص نظر دهد، نه اینکه یک نفر موضوع را مدیریت کند و با وجود هزاران مشکل زندگی خودش وارد نقد حوزه خاصی شود.

وی ادامه داد: این فرد به تنهایی به نقد موضوعات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... می‌پردازد بلکه باید کار نقد کارشناسانه باشد.

این مسئول اضافه کرد: مطبوعات باید در هر بخش کارشناس داشته باشند و در واقع در مطبوعه ستون‌های اقتصادی، اجتماعی و ... داشته باشند.

اعلایی تصریح کرد: حالا این نوع فعالیت در رسانه که نیاز به اعتبار و پول دارد را قبول دارم اما نباید توقع داشته باشیم یک نفر با یک بضاعت سواد محدود در همه بخش‌ها نظر کارشناسی بدهد. 

استاندار ایلام گفت: البته خودم هم سوادم محدود است اما برای اجرای کار مدیریت سعی می‌کنم برای کارهای اساسی از مشاور استفاده کنم.

وی ادامه داد: من در همه موضوعات که نمی‌توانم نظر بدهم بلکه کارشناس و مشاور گرفته و با انعقاد قرارداد نوع درخواستم را مطرح می‌کنم.

این مسئول اضافه کرد: طبیعی است زمانی که می‌خواهید نقد کنید اگر بخواهید نقد کارسازی باشد باید کارشناسی باشد.

اعلایی تصریح کرد: برخی با استفاده از دم دستی‌ترین اطلاعات فکر می‌کنند که به یک حقیقت بزرگ دست یافته‌اند و به طرف مدیر شلیک می‌کنند.

استاندار ایلام گفت: خبرنگار باید جستجوگر باشد، پژوهش کند، نه فقط هر موضوع دم دستی را ببیند بلکه از مدیران سئوال کند، اگر توانست سراغ پرونده‌ها برود، تا حقیقت را کشف کند.

وی ادامه داد: یک روز قطع برق تونل فلان موضوع خبرنگار می‌شود، روز دیگر قطع برق اتاق یک بیمارستان موضوع دیگری می‌شود، این نوع اطلاعات موضوعات دم دستی است و یک کار کارشناسی نیست.

این مسئول اضافه کرد: اگر قرار باشد ما وزن خود را اندازه کنیم، اندازه هر کسی به اندازه نقدش است، اگر خواستیم کسی را در حوزه رسانه اندازه بگیریم اندازه او در اندازه نقدش است.

اعلایی تصریح کرد: در حوزه شرعیات ما در روایات داریم، قیمت مرد اندازه چیزهایی است که دوست دارد و اندازه چیزهایی است که از آنها بدش می‌آید.  

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول