اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشادخوزستان تأکید کرد

توزیع عادلانه ثروت در حوزه نمایشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: توانمندی تئا‌تر کشور به شهرستان‌ها است و باید توزیع عادلانه ثروت در حوزه نمایشی هم اعمال شود.

توزیع عادلانه ثروت در حوزه نمایشی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر شامگاه دیروز در آیین استانی بزرگداشت اردیبهشت تئا‌تر استان در محل مهمانسرای شهید چمران اهواز اظهار کرد: توانمندی تئا‌تر کشور به شهرستان‌ها است و باید توزیع عادلانه ثروت در حوزه نمایشی هم اعمال شود.

وی با بیان اینکه حجم گسترده‌ای از تولیدات سینمایی و هنر نمایش متعلق به خوزستان است، افزود: بیش از 13 جشنواره تئا‌تر استانی، منطقه‌ای و بین‌المللی در خوزستان برگزار شده است و تاکنون هیچ استانی به این اندازه جشنواره برگزار نکرده است.

سپهر ادامه داد: سالانه بیش از 600 میلیون تومان در جشنواره‌های تئا‌تر خوزستان هزینه می‌شود، توزیع عادلانه ثروت باید در حوزه نمایشی اعمال شود.

وی گروه‌های دارای پروانه را 60 گروه عنوان کرد و گفت: 30 گروه دیگر نیز در حال ثبت هستند و در مجموع 90 گروه نمایشی در استان فعالند. البته جمعیت زنده و فعال چندین هزار نفری در تئا‌تر خوزستان وجود دارد.

وی این مراسم را فرصتی مغتنم برای ارزیابی تئا‌تر استان و شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: خوزستان در حوزه عرضه فرهنگ و هنر، به اندازه کل کشور توانایی دارد.

سپهر افزود: این استان با توجه به بافت جمعیتی و قومیت‌ها و فرهنگ‌های موجود، با روحیه خونگرمی و تعصب به فرهنگ ایرانی و اسلامی، توانایی تولید آثار فاخر ادبی و هنری را داراست.

وی ادامه داد: بیش از 40 درصد از جمعیت 5 میلیونی خوزستان، عرب زبان هستند که به اندازه کشورهای عربی توانایی عرضه هنر و موسیقی دارند، همچنین در بین اقوام لر و بختیاری نیز آثار فاخری در عرصه سینما و بازیگری وجود دارد.

* جشنواره‌های گذشته و آینده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فعالیت‌های هنری و نمایشی سال گذشته اضافه کرد: بیست و سومین جشنواره تئا‌تر استان، نخستین همایش بزرگ تئا‌تر برای همه، چهاردهمین جشنواره ملی مقاومت فتح خرمشهر، چهارمین جشنواره تئا‌تر خیابانی باغملک، دومین همایش تئا‌تر ویژه کودک و نوجوان در دزفول و هفتمین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان استان از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال 90 بودند.

وی ادامه داد: همچنین نخستین جشنواره تئا‌تر بانوان در شادگان برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت و قول می‌دهیم سال آینده یکی از بانوان هنرمند به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شود.

سپهر به جشنواره‌های تئا‌تر خوزستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: دوازدهمین جشنواره تئا‌تر عربی در سوسنگرد، هفتمین جشنواره تئا‌تر منطقه‌ای زاگرس‌نشینان در مسجد سلیمان، سومین همایش تئا‌تر ویژه دفاع مقدس، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر مقاومت فتح خرمشهر و بیستمین جشنواره منطقه‌ای تئا‌تر لاله‌های سرخ اندیمشک از جمله جشنواره‌های تئا‌تر سال جاری خواهند بود.

* همه جا فضای نمایش هست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: شهرستانی نداریم که فضای نمایش نداشته باشد، البته در اهواز مشکل وجود دارد چراکه بیش از 40درصد توانایی‌های تئا‌تر در اهواز است، این در حالی است که به اندازه کافی در این شهر فضای نمایشی وجود ندارد. در برخی جا‌ها اهواز مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته و در راه اندازی پروژه‌های عمرانی دچار مشکلاتی هستیم.

وی ادامه داد: اجرای پروژه خانه هنرمندان استان از جمله کارهای بزرگی است که در این عرصه تحولات بزرگی را ایجاد خواهد کرد. این فضا تا پایان سال 92 در اختیار انجمن‌های هنر نمایش قرار می‌گیرد و آن روز شاهد بالندگی و شکوفایی تئا‌تر خوزستان خواهیم بود.

آیین بزرگداشت اردیبهشت تئاتر از روز 10 اردیبهشت ماه در شهرستان‌های خوزستان آغاز و تا 25 اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد. در این مراسم نیز از منتخبین شهرستان‌ها و خادمان عرصه هنر نمایش در خوزستان تجلیل شد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول