اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع حرفه‌آموزی زندان‌های کرمانشاه:

زمینه حضور فعال مددجویان بهبود یافته در جامعه فراهم شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان‌های کرمانشاه گفت: با اطلاع‌رسانی و فراهم کردن بسترهای مناسب، زمینه حضور مستعد و فعال مددجویان بهبود یافته را در جامعه فراهم کنیم.

زمینه حضور فعال مددجویان بهبود یافته در جامعه فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، یک دوره مسابقات ورزشی در رشته‌های دارت و تنیس روی میز  با عنوان جام رمضان و با حضور تعداد زیادی از مددجویان کاردرمانی زندان‌های کرمانشاه برگزار شد.

هدایت فرزادی در حاشیه این مسابقات اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، ارج نهادن به این ایام پرفیض و برکت و ایجاد زمینه دوستی و مودت بین مددجویان و بهره‌مند کردن آنان از فیوضات معنوی این ایام است.

فرزادی گفت: در این دوره از مسابقات بیش از 170 نفر از مددجویان که عموماً معتاد و دوران درمان و بازتوانی خود را سپری می‌کنند شرکت داشته و طی 2 روز در شته‌های دارت و تنیس روی میز با هم به رقابت می‌پردازند و به نفرات برتر نیز به رسم یادبود هدایایی اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: مددجویانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند، غالبا افرادی هستند که به انواع موادمخدر اعتیاد داشته و در واقع دوران بازپروری و درمان خود را سپری می‌کنند.

وی بیان کرد: معتادان دارای مشکلات روحی و روانی بوده و به نوعی بیمار هستند و نیاز به توجه ویژه و حمایت همه‌جانبه مسئولان و مردم برای بهبودی کامل و کسب سلامت جسمانی و روانی دارند.

فرزادی تاکید کرد: مراکز اقدامات تامینی و تربیتی رسالت خطیری در زمینه اصلاح و تربیت و ایجاد زمینه بازگشت توانمند و موثر مددجویان به جامعه بر عهده دارند و در این راستا با بهره‌گیری از توان و پتانسیل کارشناسان و نیروهای مجرب موجود و همکاری مراکز علمی و دانشگاهی، از تمام ظرفیت خود در راستای تحقق اهداف تبیین شده استفاده می‌کنند.

رئیس مجتمع حرفه‌آموزی و کار درمانی زندان‌های کرمانشاه ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی و ترغیب مددجویان به فعالیت بدنی بخش کوچکی از برنامه‌های پرورشی و درمانی است و اهم فعالیت‌های این مرکز در حوزه‌های مشاوره و روان‌درمانی با محوریت دینی و مذهبی ساماندهی و تمامی آنان از بدو ورود به مجتمع در چرخه آموزشی قرار گرفته و از آموزش‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند.

فرزادی خاطرنشان کرد: معتادان بیمار هستند و نیاز به مداوا و درمان دارند و برای از بین بردن این پدیده شوم در جامعه نیاز به همکاری و همگامی همه مسئولان اجرایی، قضایی، انتظامی کشور است و باید ضمن ریشه‌یابی علل و عوامل اعتیاد و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه لازم، با بسیج همه امکانات موجود زمینه برخورد قاطع با سوداگران مرگ نیز مهیا شود.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات موجود مددجویان بهبود یافته، عدم پذیرش اجتماعی به‌ویژه از سوی خانواده‌هایشان است و باید با اطلاع‌رسانی و فراهم کردن بسترهای مناسب، زمینه حضور مستعد و فعال آنان را در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول