اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان خبر داد

صدور 1180 مجوز ورود دام به کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک‌هزار و 180 گواهی حمل دام زنده برای کشتار در کشتارگاه‌های دام این شهرستان از استان‌های دیگر صادر شده است.

صدور 1180 مجوز ورود دام به کرمان

محمدمهدی یزدان‌پناه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و 180 گواهی حمل دام زنده برای کشتار در کشتارگاه‌های دام شهرستان کرمان از استان‌های دیگر صادر شده است.

وی افزود: این شبکه اقدام به نظارت دقیق بر ورود حمل و نقل و کشتار دام های ورودی به این شهرستان در کشتارگاه‌ کرده است.

یزدان‌پناه ابراز داشت: با توجه به بزرگی کشتارگاه کرمان و در راستای تنظیم بازار گوشت از ابتدای سال جاری 33 هزار رأس دام زنده برای کشتار به شهرستان کرمان وارده شده است.

وی خاطرنشان کرد: 483 مورد بازرسی از خودروهای حمل فرآورده‌های دامی به مقصد این شهرستان به منظور تأیید سلامت انواع گوشت قرمز و سفید صورت پذیرفته است.

یزدان‌پناه بیان داشت: این مقدار فرآورده برای توزیع در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها و کارخانه‌های کنسروسازی وارد شهرستان کرمان شده است.

رئیس شبکه دام پزشکی شهرستان کرمان عنوان کرد: از آن جایی که بسیاری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک با حمل و نقل غیر مجاز فرآورده‌های دامی زنده و طیور از منطقه‌ای به منطقه دیگر انتقال می‌یابند و سبب گسترش بیماری‌ و ایجاد خسارت مالی و جانی بسیار می‌شوند، اما توجه به حمل و نقل بهداشتی با نظارت دامپزشکی الزامی است.

وی تصریح کرد: صدور هر نوع دام و فرآورده‌های خام دامی به خارج از شهرستان مستلزم اخذ مجوز و گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی است.

یزدان‌پناه افزود: مرغداران و کسانی که قصد حمل هر گونه از فرآورده‌های خام دامی را دارند، باید قبل از اقدام به انتقال به شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان مراجعه و نسبت به دریافت گواهی حمل دام اقدام کنند.

یزدان‌پناه با اشاره به برگزاری دوره آشنایی با روش‌های صحیح استفاده از دارو برای دامداران ابراز داشت: یکی از عوامل اصلی ایجاد مقاومت دارویی در انسان استفاده بیش از حد داروها و عدم رعایت دوره منع مصرف دارو در دام است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مواد شیمیایی که از راه مصرف غذایی با منشأ دامی به انسان منتقل می‌شود، شامل آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضد انگل و آفت‌کش‌ها هستند.

یزدان‌پناه بیان داشت: تمام داروهای مورد استفاده دام، طیور و آبزیان باید مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی را داشته باشند.

وی عنوان کرد: در این دوره آموزشی دامداران علاوه بر بالا بردن سطح آگاهی خود در زمینه نحوه استفاده از دارو با بیماری‌های تب برفکی، تب کریمه‌کنگو و تب مالت آشنا شدند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول