اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد

ورود سالانه یک میلیون راس دام به میدان دام قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به نقش مهم استان قم در تامین و مبادلات دام کشور گفت: بزرگ‌ترین میدان دام کشور در قم وجود دارد و سالانه حدود یک میلیون راس دام وارد این میدان می‌شود.

ورود سالانه یک میلیون راس دام به میدان دام قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اهمیت فعالیت‌های این سازمان اظهار داشت: دامپزشکی وظیفه سنگین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی که اقلام اساسی سبد غذایی را تشکیل می‌دهند بر عهده دارد که وظیفه بسیار مهم و خطیری است و با توجه به بیماری‌های نوظهور دامی و تهدید سلامت انسان این وظیفه بسیار حساس‌تر شده است.
استاندار قم با اشاره به سهم قابل توجه استان در تولیدات بخش دامپروری بیان داشت: تراکم مرغداری‌های گوشتی در قم شش برابر و مرغداری‌های تخم‌گذار 9 برابر میانگین کشوری است.
موسی‌پور اظهار داشت: میزان تولید تخم مرغ در استان 66 هزار تن و مرغ 55 هزار تن، گوشت قرمز 45 هزار تن و شیر 220 هزار تن در سال است که بخش قابل توجهی از این تولیدات مازاد بر نیاز استان بود و به بازارهای داخلی و یا خارجی صادر می‌شود.
استاندار قم به نقش مهم این استان در تامین و مبادلات دام کشور اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین میدان دام کشور در قم وجود دارد و سالانه حدود یک میلیون راس دام وارد این میدان می‌شود.
وی تاکید کرد: استان قم در کریدور شمال و جنوب و محور مواصلاتی 17 استان قرار دارد از این رو توجه به سلامت و قرنطینه دام‌های استان ضروری است.
استاندار قم با اشاره به ورود سالانه 15 تا 18 میلیون زائر به این استان گفت: سلامت و امنیت غذایی این زائران اهمیت بسزایی دارد که این مهم از ماموریت‌های اصلی تشکیلات دامپزشکی است.
وی به اهمیت ایجاد و تقویت پست‌های قرنطینه دام مورد نیاز استان از جمله در دامشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به این اهمیت و جایگاه استان قم باید نگاه مسئولان ملی و ستادی نسبت به مسائل دامپزشکی استان ویژه باشد.
در ابتدای این دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول