اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

ممنوعیت ورود دام مازاد به مناطق حفاظت شده محیط زیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی: گفت: ورود دام مازاد بر ظرفیت عشایر و بدون پروانه چرا به مناطق حفاظت شده ممنوع است.

ممنوعیت ورود دام مازاد به مناطق حفاظت شده محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی امور عشایر آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی در نشست با همیاران منطقه حفاظت شده ارسباران اظهار کرد: در فصل کوچ عشایر گزارش‌هایی مبنی بر ورود دام مازاد بر ظرفیت و افزون بر پروانه چرا، به مناطق حفاظت شده واصل می‌شود که برابر قانون مورد برخورد محیط‌بانان و یگان حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت حفاظت بهینه از مراتع و پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده و برخورد با ورود هرگونه دام به مناطق امن به‌عنوان عرصه‌های بدون تغییر مناطق تحت مدیریت اضافه کرد: نباید به بهانه تولید پروتئین و حمایت از دامداری عشایر، قوانین، مقررات و حقوق نسل‌های آینده مورد تعرض قرار گیرد.

رئیسی، از چهار برابر شدن تعداد دام ( گاو، گوسفند و بز ) نسبت به ظرفیت مراتع استان به‌عنوان تهدیدی برای مراتع و پوشش گیاهی خبر داد و اضافه کرد: باید دامپروری صنعتی، تغییر منابع تولید پروتئین از گوشت قرمز به گوشت ماکیان و آبزی‌پروری صنعتی مورد توجه و حمایت سرمایه‌گذاری استان قرار گیرد تا امکان احیا مراتع آسیب‌دیده استان فراهم شود.

وی از مدیران و مسئولان ادارات منابع طبیعی استان خواست تا کنترل و نظارت بیشتری به رعایت ظرفیت پروانه چرای صادر شده داشته و با ماموران محیط زیست در برخورد با تخلفات همکاری کنند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول