اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روزهای پایانی تابستان صورت گرفت؛

ورود خیل گردشگران به چشمه‏علی دامغان

خبرگزاری فارس: چشمه‏علی دامغان به عنوان یکی از مناطق گردشگری استان سمنان در روزهای پایانی تابستان میزبان خیل گردشگران مشتاق طبیعت است.

ورود خیل گردشگران به چشمه‏علی دامغان
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، چشمه‏علی دامغان به عنوان یکی از نگین‏های گردشگری در استان کویری سمنان مطرح بوده و این منطقه در 30 کیلومتری شمال دامغان واقع شده و دارای آب و هوای معتدل و درختان سر به فلک کشیده است که وجود این منطقه چشم هر بیننده‏ای را مجذوب خود می‏کند.
چشمه‏علی دامغان به خاطر سرسبزی و خوش آب و هوا بودن آن از زمان‏های بسیار دور نه تنها مورد توجه مسافران بلکه سلاطین قاجار بوده است.
چشمه علی دامغان با دارا بودن دو چشمه جوشان و آب‏دهی 600 لیتر در ثانیه تنها رودخانه دائمی دامغان به حساب می‏آید که آب آن از سلسله جبال البرز سرچشمه می‏گیرد و به دلیل فراوانی آب آن دو استخر بسیار بزرگ در این منطقه شکل گرفته است.
عمق این استخرها 1.5 تا چهار متر و وسعت آن 4 هزار و 500 متر مربع است و در وسط این استخر عمارت فتحعلی شاه قاجار با ستون‏های چوبی و در دو نمای شمالی و جنوبی بنا شده که چون برای ساخت این بنای تاریخی از ماتت ساروج استفاده شده که پس از 15 سال همچنان پابرجاست و در جنوب این استخر عمارت آقامحمدخان یکی دیگر از پادشاهان قاجار با طاق‏های جناقی و مقرنس‏کاری تزیین شده است که بر زیبایی این منطقه افزوده است.
منطقه گردشگری چشمه‏علی دامغان در سال 1348 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و سالانه پذیرای هزاران نفر گردشگر داخلی و خارجی است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول