اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

ورود سه هزار رأس دام زنده از ارمنستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون تنها سه هزار رأس دام زنده از ارمنستان به کشورمان وارد شده است که آن هم با نظارت دقیق و آزمایشات متعدد دامپزشکی بوده است.

ورود سه هزار رأس دام زنده از ارمنستان

صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در تأمین گوشت مورد نیاز قرمز و سفید نیازی به واردات نداریم که امیدواریم با توسعه کشتار داخلی بتوانیم نیازمندی مردم را فراهم آوریم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استان اردبیل در تولید و عمل‌آوری جوجه یک روزه حائز رتبه ممتاز کشوری است که سعی می‌کنیم با توجه به نیاز کشورهای همسایه بخشی از آن را صادر کنیم.

صالحی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با همکاری و تلاش دامپزشکی تمام بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یا مختص دام به شکل فراگیر کنترل شده و از بروز فاجعه انسانی و دامی در تمام مقاطع جلوگیری شده است.

این مسئول با یادآوری این‌که در کنترل و پیشگیری از برخی بیماری‌ها ما توانسته‌ایم عدد کنترلی را به صفر برسانیم، اضافه کرد: به رغم این‌که در برخی از کشورهای همسایه و حتی استان‌های همجوار در این زمینه تنش‌هایی وجود دارد اما در استان اردبیل کوچک‌ترین علایمی از بیماری‌ها و نارسایی‌های دامی را شاهد نیستیم و کنترل‌ها و نظارت‌ها به شکل دقیق و با احساس مسئولیت انجام می‌شود.

وی از برخورد با عرضه‌کنندگان محصولات گوشتی فاسد به صورت جدی در هر مرحله از چرخه تولید تا مصرف خبر داد و بیان کرد: ما اقدام به توقیف پنج تن گوشت مرغ فاسد در ماه‌های اخیر کردیم و اجازه ندادیم این گوشت‌های فاسد و غیر قابل استفاده وارد چرخه مصرف شده و یا در فروشگاه‌ها عرضه شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به هوشیاری و مراقبت فعالان دامپزشکی به رغم کمبود نیرو و اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد: اگر مشکلات پیش رو برطرف شود ما بهتر از این می‌توانیم نظارت‌ها را تقویت و استانداردها را ارتقا دهیم.

صالحی در ادامه گفت: بحث ایمن‌سازی و سالم نگه داشتن مراکز تولید و پرورش دام و طیور یکی از وظایف سنگین و خطیر دامپزشکی است که با سرکشی‌های مستمر این کار انجام شده و ما شاهد سالم بودن فضای تولید دام و طیور در استان هستیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول