اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ورود به سفارت انگلیس اقدام انقلابی دانشجویان بوده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه دانشجویان مسلمان و انقلابی ایران از روی حس ایران دوستی این اقدام انقلابی را انجام داده‌‌اند، گفت: رفتار انگلیس فوق‌العاده عجولانه بوده است.

ورود به سفارت انگلیس اقدام انقلابی دانشجویان بوده است
عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به دنبال خواسته‌ها و مطالباتی که از سوی مردم اعلام شد، طرحی را در مجلس به تصویب رساندیم که بر اساس آن دولت جمهوری اسلامی موظف شد سطح روابط خود را با دولت انگلیس به حد کاردار تقلیل دهد.
وی گفت: تبصره‌ای نیز مبنی بر اینکه اگر رفتارهای خصمانه و غیر پسندیده انگلیس علیه جمهوری اسلامی تغییر کند دولت می‌تواند سطح روابط خود را ارتقا دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه طرح پس از ارائه به مجلس به تصویب رسید، دانشجویان و گروهی از مردم که به طور عمده از دانشجویان دانشگاه‌ها بودند به سفارت انگلیس مراجعه کرده و شعارها و بیانیه‌ای در محکومیت اقدامات انگلیس سر دادند، بیان داشت: دانشجویان پس از خواندن زیارت عاشورا و با تاکیدی که از سوی نیروی انتظامی صورت گرفت از سفارت خارج شدند.
وی در ادامه افزود: دولت انگلیس در مقابل چنین اقدامی با فراخوانی دیپلمات‌های خود، آنان را از کشور خارج کرد و ابلاغی نیز به سفارت ایران مبنی بر خروج دیپلمات‌های ایرانی از کشور انگلیس را داد.
حیدرپور با تاکید بر اینکه کاهش سطح روابط سیاسی بین کشورها یک امر مرسوم و متداول در عرصه بین‌المللی است، اضافه کرد: این مسئله در روابط بسیاری از کشورها نیز صورت می‌گیرد.
وی همچنین تحریم‌هایی که به بهانه حقوق بشر و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران، علیه بانک مرکزی و اشخاصی که در ارتباط با سیستم مالی و پولی کشور هستند را محکوم کرد.
این نماینده مردم مجلس با تاکید بر اینکه چنانچه تغییری در رفتار انگلیس و اصلاح روابط میان دو کشور صورت گیرد، وزارت امور خارجه مجاز است سطح روابط را به سطحی که مورد نظر سیاست خارجی و مصوبات مجلس است ارتقا دهد، ادامه داد: این اقدام اعتراضی دانشجویان خوب ارزیابی شده، هر چند آن نیازمند هماهنگی با مجلس و مقامات بالا بود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول