اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی:

مؤسسات کاریابی بدون مجوز جریمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان‌‌شمالی گفت: مؤسساتی که بدون اخذ مجوز از این اداره کل اقدام به کاریابی، تأمین نیرو و ارائه خدمات مشاوره عمومی کنند، مشمول جرائم نقدی می‌شوند.

مؤسسات کاریابی بدون مجوز جریمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی، علی حسین‌پور اظهار کرد: به استناد تبصره (1) ماده واحده قانون مجازات، اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار مصوب سال 1387 مراکز و مؤسساتی که بدون اخذ مجوز به فعالیت کاریابی بپردازند در مرحله اول مبلغ 50 میلیون ریال، در مرحله دوم 250 میلیون ریال و در مرحله سوم در صورت ادامه فعالیت 400 میلیون ریال جریمه نقدی خواهند شد.

وی تعداد مؤسسات کاریابی مجاز سطح استان را پنج مؤسسه اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو مؤسسه در شهرستان بجنورد، یک مؤسسه در شهرستان شیروان، یک مؤسسه در شهرستان اسفراین و یک مؤسسه نیز در شهرستان جاجرم فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی خاطر نشان کرد: متقاضیان اشتغال برای کسب اطلاع از فعالیت این مؤسسات و یا نحوه ثبت نام می‌توانند به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی همچنین سهم استان برای ایجاد اشتغال در سال جاری را 26 هزار و 506 نفر دانست و گفت: سال گذشته نیز سهمیه اشتغال استان 26 هزار و 600 نفر بود که با تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی، این استان موفق به ایجاد 29 هزار و 700 فرصت شغلی شد.

حسینی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی این استان 230 میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: از این میزان 135 میلیارد ریال آن برای ایجاد اشتغال در این بخش جذب شده است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول