اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم خبر داد:

ثبت نام بیش از 12 هزار جوینده کار در کاریابی‌های قم

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از ثبت نام بیش از 12 هزار و 900 جوینده کار در کاریابی‌های قم خبر داد.

ثبت نام بیش از 12 هزار جوینده کار در کاریابی‌های قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، حسن رحمانی اظهارداشت: در سال جاری تعداد 12 هزار و 948 نفر از جویندگان کار به کاریابی‌های استان مراجعه و به عنوان کارجو ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود 26 درصد خانم‌ها و 74 درصد آقایان بوده‌اند.
وی درخصوص تحصیلات جویندگان کار اعلام کرد: بیش از 32 درصد از جویندگان کار استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.
دبیر کارگروه اشتغال استان در ارتباط با وضعیت جویندگان کار به لحاظ سنی گفت: در سال جاری 43 درصد از جویندگان کار بین 15 تا  24 سال سن داشته و 47 درصد از آنها نیز 25 تا    34ساله و مابقی 35 سال به بالا بوده‌اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم پیرامون توزیع جویندگان کار بر حسب میزان مهارت در سال 1390 بیان داشت: متأسفانه بیش از55 درصد جویندگان کار فاقد هرگونه مهارت بوده‌اند و 25 درصد آنان نیمه ماهر و باقی مانده دارای مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بوده‌اند .
رحمانی  در ارتباط با فرصت‌های شغلی به‌ دست آمده یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود بیش از 18 هزار فرصت شغلی به کاریابی‌ها اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد: بخش صنعت با 71 درصد بیشترین و کشاورزی با یک درصد کمترین فرصت‌های شغلی استان را به خود اختصاص داده است و فرصت‌های شغلی کسب شده در مقایسه با مدت مشابه در سال 1389 حدود 50 درصد افزایش نشان می‌دهد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول