اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی:

سامانه پیامک کاریابی برای مددجویان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: سامانه پیامک کاریابی به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان در سال ‌جاری راه‌اندازی می‌شود.

سامانه پیامک کاریابی برای مددجویان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی مهدی خزاعی‌عرب با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامک کاریابی برای مددجویان اظهار داشت: در این طرح بانک اطلاعات کارفرمایان و مددجویان بیکار تهیه و معرفی مددجویان به کارفرمایان بر اساس اعلام نیاز آنها انجام می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی مددجویان با رویکرد اشتغال فراگیر با شرایط کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی آنان عنوان کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی همچنین از برنامه‌ریزی و اجرای طرح خوشه‌های تولیدی مشاغل کوچک در استان خبر داد.

خزاعی‌عرب افزود: دراین طرح با اجرای تبلیغات فراگیر و بازاریابی، ظرفیت تولیدی مشاغل کوچک مشخص و بر این اساس ظرفیت تولید و عرضه محصولات تولیدی مددجویان ساماندهی خواهد شد.

وی در مورد اعتبارات هزینه شده در زمینه اشتغال در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته در زمینه کارانگیزی و خودکفایی از محل اعتبارات این نهاد 30 میلیارد ریال هزینه و از محل تسهیلات بانکی نیز 120 میلیارد ریال وام خوداشتغالی به افراد جویای کار پرداخت شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی اضافه کرد: در طی این مدت 100 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانکی برای ایجاد مشاغل خانگی و برای افراد جویای کار پیش‌بینی شده و این افراد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

خزاعی‌عرب ادامه داد: همچنین از این میزان تسهیلات تاکنون 30 میلیارد ریال به صورت کامل پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال ایجاد شده در سال گذشته با اعتبارات کمیته امداد و بانک‌ها به طور کلی 4 هزار و 500 طرح بوده است، افزود: امسال نیز برای همین تعداد طرح حدود 200 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول