اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد

جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: با رفع مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی در استان جلوگیری شود.

جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی سیستان‌وبلوچستان با بررسی اولویت اعطای تسهیلات و اعتبارات بانکی و مشکلات مالی صنایع استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت اعطای تسهیلات بانکی در ایجاد اشتغال و رونق تولید و صنعت استان، هدف اصلی این نشست شناسایی مشکلات سرمایه‌گذاران استان و رفع آنها در کنار افزایش میل به سرمایه‌گذاری در تولید و بخش صنعت و معدن استان، با توجه به ظرفیت‌های موجود است.

وی افزود: تعهد ایجاد 44 هزار شغل جدید در استان، فقط در صورتی محقق می‌شود که بانک‌ها و مؤسسات مالی و همچنین سازمان‌های مربوطه دولتی فعال‌تر عمل کنند و به طور جدی در این مسیر گام‌های عملی بردارند.

رئیس کارگروه تخصصی امور اقتصادی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه بیکارشدن افرادی که دارای شغل هستند، علاوه بر هدر رفتن فرصت‌های ایجاد شده، مشکلات و درگیری‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری به دنبال دارد، بیان داشت: علاوه بر ایجاد اشتغال در استان، باید با رفع مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران، از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی جلوگیری شود.

شیخ‌زاده ادامه داد: ضروری است با نظارت دقیق بر محل هزینه اعتبارات داده شده به بنگاه‌های اقتصادی در استان، از انتقال این تسهیلات به بخش‌های دیگر و محل‌های غیر مصوب، جلوگیری شود زیرا یکی از دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی، سرمایه‌گذاری در طرح‌های دیگر توسط صاحبان صنایع می‌باشد.

وی با بیان اینکه همان طور که به دنبال ارائه تسهیلات هستیم، ضروری است مسیر بازگشت تسهیلات بانکی را دنبال کنیم لذا باید با تشکیل یک کارگروه متشکل از کارشناسان ادارات مربوطه هر بخش اقتصادی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناسان بانک‌های عامل و مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی دلایل اصلی به وجود آمدن بدهی‌های معوق بانکی مشخص شود زیرا یکی از مشکلات موجود بنگاه‌های اقتصادی و همچنین از دلایل مقاومت بانک‌ها در اعطای تسهیلات به اینگونه بنگاه‌ها، وجود همین بدهی‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: کارگروه وصول مطالبات معوق می‌تواند با حضور بدهکاران در فضایی صادقانه و صمیمی، مشکلات و دلایل به وجود آمدن بدهی‌های معوق آنها را بررسی کند و به بهترین صورت ممکن، برای رفع مشکل و بازگشت آنها به چرخه کار و تولید اقدام کند.

شیخ‌زاده بر کم‌کردن دیوان سالاری و فرآیندهای اداری و کاغذ بازی تاکید کرد و در قالب پیشنهادی به بانک‌ها گفت: برای به دست‌آوردن رضایت ارباب رجوع و متقاضیان سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است به یک وحدت رویه در سیستم بانکی استان دست یابید و با اطلاع‌رسانی مناسب سرمایه‌گذاران از مراحل اخذ تسهیلات، مدارک و مستندات لازم شرایط رضایتمندی و استقبال آنها را به وجود آورید.

وی افزود: نیاز است بدنه کارشناسی بانک‌ها تقویت شود تا میزان دقیق و مناسب سهم آورده صاحبان صنایع و میزان تسهیلات اعطایی، مشخص و اعطا شود که در این صورت عملکرد بانک‌ها قابل دفاع خواهد بود و ارزیابی‌ها نیز واقعی‌تر و موثر خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه مردم استان مردمی صبور، مومن و مقاوم و مرزبانانی غیور و وفادار به نظام جمهوری اسلامی هستند، بیان کرد: مشتری‌گرایی باید در تمام کارهای یکایک مسئولان بروز و نمود داشته باشد و از آنجایی که ارباب رجوع به نوعی مشتری ما است، باید با ارائه خدمت بی‌منت به مردم، به بهترین وجه انجام وظیفه کنیم.

شیخ‌زاده مردم استان را مستحق بهترین‌ها دانست و افزود: ما باید خود را مستخدم مردم بدانیم و در انجام مطالبات مردم، تمام تلاش و فعالیت لازم را انجام دهیم.

رئیس کارگروه تخصصی امور اقتصادی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: باید در اولین فرصت کارگروه‌های مشخص شده این جلسه تشکیل شوند و با حضور مداوم نماینده هر ارگان در جلسات، در اسرع وقت پس از مشخص‌شدن وضعیت بنگاه‌ها (بحرانی، مشکل‌دار، و ...) مشکل سرمایه‌گذاران و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی استان، در زمان معین رفع شود.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد باید اعتماد مردم به حمایت دولتی در ارائه تسهیلات و پشتیبانی‌های دیگر را جلب کرد و میل و اشتیاق سرمایه‌گذاری و ایجاد تولید و اشتغال را در استان، افزایش داد که این امر مستلزم هماهنگی دستگاه‌ها و تلاش مضاعف و مداوم مسئولان آنهاست.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول