اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دیه خوزستان:

خوزستان در بخشش زندانیان جرائم غیرعمد اول است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد دیه خوزستان گفت: استان خوزستان رتبه نخست کشور را در بخشش زندانیان جرائم غیرعمد دارد.

خوزستان در بخشش زندانیان جرائم غیرعمد اول است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، احمد سخراوی در جشن گلریزان امسال که در محل خانه معلم این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: ستاد دیه کل کشور در سال 1369 به همت "شهید لاجوردی" برای رهایی زندانیان جرائم غیرعمد تأسیس و امروز با تعامل مضاعف مسئولان به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: این ستاد در ابتدا برای کمک به زندانیان دیه تشکل شد که بعدها به کمک به زندانیان در بحث‌ نفقه، مهریه و غیر کلاهبرداری، کار خود را توسعه و گسترش داد.

* تاکنون 2 هزار و 9 زندانی رهایی یافته‌اند

رئیس ستاد دیه استان خوزستان تصریح کرد: این ستاد تا به امروز نتایج خوبی را در بر گرفته که امیدواریم با حمایت و تعامل بیش از پیش مسئولان شهرهای مختلف استان بهتر و مؤثرتر در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد عمل کند.

وی اضافه کرد: ستاد دیه استان خوزستان با حمایت رؤسای دادگستری، قضات، دادستان‌ها و دیگر مسئولان از ابتدای تأسیس تاکنون بیش از 2 هزار و 9 زندانی جرائم غیرعمد را به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانده است.

*پرداخت 6 میلیارد تومان برای آزادی 375 زندانی

سخراوی خاطرنشان کرد: استان خوزستان رتبه اول در بخشش زندانیان توسط شاکیان را در کشور کسب کرده که امیدواریم امسال نیز با کمک‌های مضاعف مسئولان و مردم غیور خوزستان بتوان در راستای تحقق اهداف متعالی این ستاد گام‌های متعالی‌تری برداشت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مبلغ 5 میلیارد تومان بخشش شکات در این استان صورت گرفته است، افزود: در سال 90 حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک بلاعوض برای آزادی 375 زندانی جرائم غیرعمد پرداخت شده است.

* پرداخت 14 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره

رئیس ستاد دیه استان خوزستان بیان کرد: همچنین 14 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره از سوی بانک‌های مختلف استان به این دسته از زندانیان اختصاص داده شده که امیدواریم امسال نیز این حرکت‌ها بسیار خوب و جدی‌تر محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد هفت زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: این شهرستان با وجود برخورداری از امکانات و ظرفیت‌های بالای پالایشگاه، پتروشیمی، منطقه آزاد و ... باید در کمک به این ستاد بیش از پیش مؤثر عمل کند.

* مهریه بالا برای جوانان مشکل‌ساز شده است

سخراوی با بیان اینکه ستاد دیه باید توسط نمایندگان و مسئولان شهرستان آبادان با کمک‌های قابل قبول‌تری به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در آبادان بپردازد، اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها با در نظر گرفتن مهریه بالا برای دخترانشان مانع از ازدواج آنها نشده و در صورت تحقق ازدواج در آینده مشکلاتی را برای پسران ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها ازدواج‌ها را آسان بگیرند، گفت: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود زیرا امروز به دلیل عدم وسع مالی برای پرداخت مهریه تعداد زیادی از جوانان در زندان‌ها به سر می‌برند.

* 80 نفر در خوزستان به دلیل تصادفات غیرعمد در زندان هستند

رئیس ستاد دیه استان خوزستان خطاب به خانواده‌ها تصریح کرد: اگر فرزندانتان گواهینامه ندارند به آنها اجازه ندهید که خودرو را از منزل خارج و به تردد بپردازند زیرا امروز در استان بیش از 80 نفر به دلیل تصادفات غیرعمد و نداشتن گواهینامه در بند زندان به سر برده و نیازمند دست یاری این ستاد هستند.

* کمک 126 میلیون تومانی منطقه آزاد اروند محقق نشده است

وی همچنین با اشاره به اینکه شهروندان برای انجام بیمه تکمیلی هر چه سریع‌تر اقدام کنند، افزود: با فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر، دیه دو برابر شده و از 94 میلیون و 500 هزار تومان به 126 میلیون تومان ارتقا می‌یابد در همین راستا خانواده‌ها باید هر چه سریع‌تر برای انجام مراحل بیمه تکمیلی اقدام کنند زیرا حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند.

سخراوی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: این سازمان در سال گذشته قول کمک 150 میلیون تومانی را به ستاد دیه استان خوزستان داده که این امر تاکنون محقق نشده است.

این مراسم با تعامل و حمایت بنیاد تعاون، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول