اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه

226 نفر از زندانیان مهریه از زندان آزاد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در مرداد ماه امسال 226 نفر از زندانیان مهریه از زندان آزاد شدند.

226 نفر از زندانیان مهریه از زندان آزاد شدند

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در مراسم جشن گلریزان آزادسازی زندانیان معسر و نیازمند جرایم غیرعمد استان کرمانشاه که در تالار انتظار برگزار شد اظهار کرد: انفاق و کمک به همنوعان در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته و رحمت واسعه الهی را در پی‌دارد.

علما افزود‌: ایام ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است که هر کس می‌تواند با اعمال صالح و خیر سرنوشت خود را رقم بزند و از برکات این ماه بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: کمک به نیازمندان یک فریضه است‌، اگر ما به جای زندانیان بودیم چه انتظاری از جامعه بود، مطمئناً طلب کمک و استعانت از مردم را داشتیم پس در این امر خیر پیشقدم شویم و مشکلات نیازمندان را کاهش دهیم‌.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: این مجالس‌، مجالس نور و عبادت است نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم ما را نظاره‌گر باشند نظاره‌گر واقعی خداست و اعمال و کردار ما را خداوند متعال نظاره‌گر است.

حجت‌الاسلام علی مظفری نیز گفت‌: با توجه به اصلاح آیین‌نامه محکومیت‌های مالی، تا تمکن مالی فرد ثابت نشود از زندانی شدن وی خودداری می‌شود.

مظفری خاطرنشان کرد‌: چنانچه فردی متمکن باشد و دیون خود را پرداخت نکند در صورت احراز تمکن مالی به زندان می‌رود و در خصوص زندانیان معسر و نیازمند اعمال نمی‌گردد مگر اینکه تمکن مالی وی ثابت شود.

وی اظهار کرد‌: در مرداد ماه امسال بیش از 226 نفر از زندانیان مهریه از زندان آزاد شدند و در خصوص زندانیان معسر و فاقد تمکن مالی نیز با توجه به اصلاح آئین‌نامه اعمال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد‌: در سال‌های اخیر قدم‌های بسیار مثبتی در راستای آزاد‌سازی زندانیان معسر جرائم غیر از طریق ستاد دیه استان برداشته شده است که جای تقدیر از اعضا هیئت امناء و مسئولان زندان‌‌های استان دارد.

مظفری گفت: سنت حسنه گلریزان عمل شایسته و پسندیده‌ای است و اصل نگهداشتن این سنت ارزشمند است‌، میزان کمک ملاک نیست کمک هر چقدر باشد قابل تقدیر است‌.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول