اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشتی‌گیر طلایی ایران در المپیک لندن در گفت‌وگو با فارس:

نگذاشتم داوران سرم را روی تشک ببرند/آمل به تیم کشتی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: قاسم رضایی کشتی‌گیر طلایی ایران در المپیک 2012 لندن از ناداوری‌ها و از نیاز شهرستان آمل به داشتن یک تیم کشتی فرنگی می‌گوید.

نگذاشتم داوران سرم را روی تشک ببرند/آمل به تیم کشتی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، قاسم رضایی کشتی‌گیر ارزشمند تیم ملی ایران در المپیک 2012 لندن است.

این کشتی‌گیر قدرتمند و جوان آملی در رقابت‌های المپیک لندن توانست با اقتدار در وزن 96 کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

جوان باآتیه و با انگیزه مازندرانی که در رقابت‌های جهانی موفق به کسب پنجمین سهمیه ایران برای حضور در المپیک لندن شده بود با درخشش در این رقابت‌ها جایگاهی ارزشمند به عنوان یک جهان پهلوان در این رشته ورزشی به دست آورد.

قاسم رضایی در رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در آستانه قزاقستان در وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در دو تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر از سد داوید سالدادزه، نایب قهرمان المپیک از ازبکستان گذشت و راهی نیمه نهایی شد.

وی برای حضور در فینال و کسب سهمیه المپیک با نیگچائو ژای از چین مبارزه کرد که در دو تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر حریفش را شکست داد و علاوه بر حضور در فینال پنجمین سهمیه کشتی فرنگی را در المپیک برای کشورمان به ارمغان آورد.

دیدن چهره زخمی قاسم رضایی در المپیک لندن، نشان از شجاعت و جنگندگی این دلاور مازندرانی داشت که با تمام روحیه و توان برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کرد.

قاسم رضایی در مسابقات المپیک دچار تورم و عفونت صورت شد اما توانست خود را به وزن‌کشی این رقابت‌ها برساند.

قاسم رضایی در رقابت‌های المپیک لندن ابتدا استراحت داشت اما در نخستین دیدار خود توانست حریفی از ترکیه را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مرحله بعدی صعود کند.

در مرحله بعدی، رضایی با کشتی‌گیر ارمنستانی به مبارزه پرداخت که در پایان با نتیجه سه بر صفر پیروز این مسابقه شد و به جمع چهار تیم برتر این دوره از مسابقات پیوست.

در نیمه نهایی این مسابقات نیز با حریفی از کوبا مسابقه داد و باز هم با راحتی توانست سه بر صفر این حریف کوبایی خود را از پیش رو بردارد و با اقتدار به فینال این دوره از مسابقات برسد.

وی در فینال این دوره از مسابقات المپیک توانست با نتیجه سه بر صفر و مقتدرانه رستم توترف روس را شکست دهد و سومین مدال طلای ایران را در کشتی فرنگی به دست آورد.

طلای قاسم رضایی و سوریان در کشتی فرنگی بیش از چند سال گذشته موجب ارتقای جایگاه این رشته ورزشی از سوی ایرانی‌ها در دنیا شد و دنیای کشتی که ایران را به کشتی آزادش می‌شناخت حالا با کسب عنوان‌های طلایی در مسابقات سطح یک دنیا به قول رضایی باید در برابر کشتی فرنگی ایران نیز تعظیم کند.

قاسم رضایی به همراه تیم رویایی فرنگی ایران، بامداد پنج‌شنبه وارد تهران شد اما به دلیل مصادف شدن زمان ورود به شهرستان آمل با ایام قدر، مراسم استقبال از این پهلوان مازندرانی به عصر امروز یک‌شنبه موکول شد.

قاسم رضایی کشتی‌گیر طلایی ایران در وزن 96 کیلوگرم در هنگام ورود به زادگاهش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل همچنان مقتدرانه حرف می‌زند و این نشان می‌دهد با چه اقتداری به پیروزی دست یافته است.

*سال‌ها برای این قهرمانی زحمت کشیدم

قاسم رضایی می‌گوید: متولد سال 64 است و از سال 75 کشتی را در سالن تختی شهرستان آمل آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه برای المپیک یک ماه و دو ماه کار نکردم، می‌افزاید: برای المپیک بیش از 10 سال است که کار می‌کنم و از زمانی که در اردوهای جوانان و بزرگسالان تیم ملی قرار داشتم برای المپیک تلاش کردم.

این قهرمان کشتی المپیکی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این قهرمانی امیدهای زیادی داشتم و مشکلات زیادی تحمل کردم، تاکید می‌کند: اینطور نبود که فقط در این 8 و یا 9 ماه برای المپیک تلاش کنم از دو المپیک گذشته برای این روزها زحمت کشیدم.

*کشتی فرنگی بیش از حد انتظارات ظاهر شد

وی با اشاره به جایگاه کشتی فرنگی ایران می‌گوید: در دو سال اخیر وضعیت کشتی‌ فرنگی ایران بسیار بهتر شده و امسال نیز نتایجی که گرفتیم بسیار عالی بود.

رضایی تصریح می‌کند: المپیک لندن به جز نتایج عبدولی و دو کشتی‌گیر دیگر بسیار رضایت‌بخش بود البته اینها هم شانس مدال زیادی داشتند ولی اجازه ندادند که بروی سکو بروند.

وی می‌افزاید: قبلا اینگونه بود که همه می‌گفتند کشتی فرنگی ایران فقط در جهانی قادر به کسب مدال است اما در المپیک شانسی ندارد ولی نتایج نشان داد که ما در المپیک نیز حرف‌های زیادی داشتیم.

این قهرمان کشتی آملی با اشاره به اینکه در المپیک بهتر از جهانی نتیجه گرفتیم، تاکید می‌کند: ایران در المپیک لندن قهرمان کشتی فرنگی شد و به عنوان نخستین تیم این رقابت‌ها نیز شناخته شدیم.

*روزهای بهتر در انتظار فرنگی ایران

وی یادآور می‌شود: کشتی فرنگی بیش از اینها لیاقت دارد که بر روی آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد و در صورت توجه به کشتی‌گیرانی که تلاش می‌کنند و مدال می‌آورند می‌توان آینده بهتری برای این رشته رقم زد.

رضایی با تاکید بر اینکه نتایج المپیک لندن حاصل تلاش یک یا دو نفر نیست، بیان کرد: این قهرمانی‌ها در نتیجه تلاش‌های فدراسیون، کشتی‌گیران و مربیان حاصل شده و همه دست به دست هم داد تا به قهرمانی برسیم.

*فشارها تمرین‌های قبل از المپیک زیاد بود

وی با بیان اینکه جو ورزشگاه‌ها در میادین بزرگ برای کشتی‌گیری که تکنیکی و آماده بوده و کار کرده باشد حساس نخواهد بود، می‌گوید: من بر روی تشک هیچ استرسی نداشتم و باید نتیجه می‌گرفتم که گرفتم چون معتقدم عملکرد و تلاش بدون نتیجه فایده‌ای ندارد.

این قهرمان کشتی المپیک با اشاره به اینکه برای این قهرمانی 8 تا 9 ماه بدون‌وقفه تلاش کردم، می‌افزاید: روزی سه جلسه تمرین می‌کردم و آخر شب طوری می‌شد که نمی‌توانستم پله‌های خانه را بالا بروم.

وی ادامه می‌دهد: واقعا شرایط تمرینی سختی داشتیم و با تمام توان برای قهرمانی تلاش کردم.

رضایی می‌گوید: قبل از رفتن هم گفته بودم که با دست پر برمی‌گردم.

*نمی‌خواستند ایران همه مدال‌ها را درو  کند

وی به این موضوع نیز اعتقاد دارد که تمام تلاش‌ها در رقابت‌های فرنگی صورت گرفت تا ایران همه مدال‌ها را درو نکند.

وی بیان کرد: وقتی کشتی‌گیران ایرانی خوب نتیجه گرفتند دیگر نمی‌خواستند که همه مدال‌ها را ایران درو کند.

رضایی تاکید می‌کند: اگر می‌گذاشتم داوران سر مرا مقابل حریف ترک بریده بودند اما با پیروزی مقتدرانه اجازه ندادم سرم را ببرند.

*رقبایم جوان بودند

وی با بیان اینکه سطح حریفانم در این رقابت‌ها جوان بود، یادآور می‌شود: از المپیک پکن در وزن 96 کیلوگرم تلاش می‌کنم و تقریبا هشت سالی هست که در این وزن هستم، بسیاری از حریفان و هم‌دور‌ه‌های من در این رقابت نبودند و به جز یکی دو نفر مابقی همه جوان و کم‌تجربه بودند.

*روز به روز بیشتر تلاش می‌کنم

رضایی با اشاره به اینکه بعد از المپیک لندن روزبه روز بیشتر تلاش می‌کنم، می‌گوید: سعی می‌کنم بیش از گذشته باعث خوشحالی مردم شوم.

*آمل به تیم کشتی فرنگی نیاز دارد

این کشتی‌گیر آملی با اشاره به جایگاه کشتی آمل می‌افزاید: آمل واقعا کشتی‌گیران خوبی دارد و نیاز است که یک تیم کشتی فرنگی از این شهر در لیگ کشتی شرکت کند.

==============

گفت‌وگو از الناز پاک‌نیا

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول