اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان خبر داد

مشارکت گیلانی‌ها در احداث صحن فاطمه (س) در نجف

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان از ساخت صحن معظم فاطمه (س) با مشارکت گیلانی‌ها در کنار بارگاه ملکوتی علی (ع) در نجف اشرف خبر داد.

مشارکت گیلانی‌ها در احداث صحن فاطمه (س) در نجف

محمدحسن حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مکان‌های مقدس در کشور عراق اظهار کرد: در مدت 400 سال گذشته کمتر به توسعه حرم‌های امامان (ع) در عراق پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در 70 سال اخیر به‌ویژه در زمان حکومت صدام حرم امامان (ع) مرمت نشده و در تلاش برای تخریب این مکان‌ها بودند.

حاتمی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات با فرمان مقام معظم رهبری در سال 82 تاسیس شده است، افزود: ستاد مذکور فعالیت خود را مبنی بر ساخت و ساز عتبات عالیات در کشور عراق آغاز کرده است و گیلانی‌ها از بدو تاسیس ستاد در این امر خیر فعال بوده‌اند.

به گفته رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان فضای زیارتی موجود عتبات عالیات در عراق پاسخگوی تقاضای روزافزون زائران ایرانی، عراقی، هندی، پاکستانی، اروپایی و بحرینی نیست.

وی به اتمام دو مرحله بازسازی کوتاه مدت و میان مدت مبنی بر حفظ و بازسازی عتبات عالیات در عراق اشاره کرد و گفت: مرحله ساخت و ساز بلند مدت عتبات عالیات در عراق آغاز شده است.

حاتمی با اشاره به اینکه نخستین صحن معظم با نام فاطمه (س) در کنار بارگاه ملکوتی امیرالمومنین (ع) در نجف اشرف به مساحت 198 هزار مترمربع در حال احداث است، خاطرنشان کرد: مدت اجرای پروژه 10 سال است.

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان مبلغ مورد نیاز برای احداث صحن فاطمه (س) در نجف اشراف را 800 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: امسال مبلغ یک میلیارد تومان در تعهد گیلانی‌ها است.

وی تامین حدود دو هزار تن سیمان و 500 تن میلگرد را جزو تعهدات استان گیلان دانست و ابراز کرد: انجام تعهدات احداث صحن مذکور نیازمند مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است.

حاتمی بسترسازی و مشارکت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در احداث صحن فاطمه (س) در نجف اشرف را موثر خواند و اظهار کرد: هزینه هر متر مربع از صحن فاطمه (س) با توجه به دور بودن مسیر و خطرپذیری بالا در کشور عراق حدود 5 میلیون تومان است.

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان بیان کرد: مشارکت کنندگان در احداث صحن فاطمه (س) به ازای هر 300 سانتی‌متر یک سند افتخار از این ستاد دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول