اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه کاربری سیستم پایش بیماری‌های طیور

دامپزشکی کرمان رتبه نخست را کسب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی کرمان گفت: این اداره کل موفق به کسب رتبه برتر در کاربری سیستم پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور"GIS" در بین 31 استان شد.

دامپزشکی کرمان رتبه نخست را کسب کرد

آمنه زینلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با راه‌اندازی سیستم سامانه پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور از سوی سازمان دامپزشکی کشور و به کارگیری آن توسط این اداره کل در استان کرمان، نظارت بر تمام مراحل تولید و بیماری‌های طیور در انواع مزرعه‌های پرورش طیور گوشتی، مادر اجداد و تخم‌گذار با دقت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی افزود: توسط این سامانه تمام اقدامات بهداشتی مانند وضعیت جوجه‌ریزی، گواهی‌های صادره برای حمل و نقل طیور، آمار تلفات، آمار وقوع بیماری‌ها، شرایط بهداشتی و غیره به صورت روزانه ثبت و قابل ارزیابی است.

زینلی افزود: مهم‌ترین کاربرد این سیستم نظارت دقیق بر کانون‌های احتمالی بیماری‌های طیور برای اجرای سیستم هشدار سریع و انجام اقدامات کنترلی و بهداشتی در اسرع وقت است.

وی بیان داشت: سیستم پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور"GIS" این امکان را فراهم می‌سازد که در کم‌ترین زمان بعد از ثبت وقوع بیماری در یک نقطه با رسم شعاع جغرافیای کانون بیماری و تعیین مناطق پرخطر و همچنین در دسترس بودن تمام اطلاعات مهم این مناطق مثل وضعیت تالاب‌ها، آبگیرها و سایر مراکز پرورش طیور موجود در منطقه بهترین استراتژی کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری‌ها در اسرع وقت ترسیم و اجرایی شود.

زینلی عنوان کرد: با توجه به اهمیت  ثبت اطلاعات در سیستم پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور "GIS" در مورد پیشگیری و کنترل بیماری‌های احتمالی طیور این اداره کل با توجه ویژه به این مقوله توانست طی ارزیابی صورت گرفته توسط سازمان دامپزشکی کشور رتبه برتر در کاربری این سیستم را در بین تمام استان‌های کشور کسب کند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول