اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتاب‌رسانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

1055 عنوان کتاب درسی سال تحصیلی 92-91 در خراسان‌رضوی توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول کتاب‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از توزیع هزار و 55 عنوان کتاب درسی سال تحصیلی 91-92 خبر داد.

1055 عنوان کتاب درسی سال تحصیلی 92-91 در خراسان‌رضوی توزیع می‌شود

مهدی افسریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارش در مشهد، اظهار داشت: یک ‌هزار و 55 عنوان کتاب برای سال تحصیلی 91 است که از این تعداد 44 عنوان کتاب در ابتدایی، 50 عنوان در مقطع راهنمایی، 65 عنوان در مقطع دبیرستان، 409 عنوان فنی‌ و حرفه‌ای و 459 عنوان کار و دانش و 28 عنوان مقطع پیش‌دانشگاهی است.

افسریان افزود: تاکنون 675 عنوان کتاب وارد استان شده که از این تعداد در ابتدایی 30 عنوان، راهنمایی و دبیرستان 81 عنوان، فنی و حرفه‌ای 248 عنوان و کار و دانش 308 عنوان و پیش‌دانشگاهی 8 عنوان است.

مسئول کتاب‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش گفت: از 18 اردیبهشت‌ماه توزیع کتب ابتدایی و از 20 تیرماه توزیع کتب پیش‌دانشگاهی بین ادارات شروع شده که در انبار ادارات تجمیع می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع کتاب ابتدایی و پیش‌دانشگاهی هم‌زمان از 12 شهریور، راهنمایی و دبیرستان از 4 شهریور و فنی‌ و حرفه‌ای و کار و دانش از 15 شهریور بین مدارس آغاز می‌شود.

افسریان افزود: تاکنون برای پایه ابتدایی 2 میلیون و 928 هزار و 712 جلد کتاب آمده که از این تعداد 2 میلیون و 735 هزار و 572 جلد آن بین ادارات آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی توزیع شده است.

مسئول کتاب‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش با اشاره به سهمیه کتاب استان خراسان‌رضوی در سال 91 گفت: در مقطع ابتدایی پایه اول 117 هزار جلد، دوم 111 هزار و 500 جلد، سوم ابتدایی 105 هزار جلد، چهارم 99 هزار و 500 جلد، پنجم 98 هزار و 200 جلد و ششم 96 هزار و 850 جلد است.

وی افزود: هم‌چنین در مقطع پیش‌دانشگاهی رشته ریاضی 11 هزار و 250 جلد، رشته تجربی 16 هزار و 100 جلد، رشته انسانی 12 هزار جلد و رشته هنر 720 جلد سهمیه خراسان‌رضوی است.

افسریان درباره قیمت کتاب‌های تمام شده مقاطع تحصیلی با بیان این مطلب که قیمت کتب پایه اول ابتدایی 45 هزار ریال، دوم علی‌الحساب 48 هزار ریال، سوم 63 هزار ریال، چهارم 59 هزار ریال، پنجم 62 هزار ریال و پایه ششم علی‌الحساب 100 هزار ریال است، اظهار داشت: امسال با توجه به نظر وزیر آموزش و پرورش، قرار بود مواد آموزشی در کنار کتاب‌ها توزیع شود، اما به دلیل تصمیم‌گیری دیرهنگام و آماده نشدن سی‌دی‌های آموزشی و به دلیل هم‌زمانی با شروع توزیع کتاب‌ها، سی‌دی همراه کتب پایه ابتدایی حذف شد و در قیمت کتب تغییراتی به وجود آمد که مبلغ سی‌دی طبق بخشنامه به مدارس و سپس اولیاء عودت داده می‌شود.

مسئول کتاب‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با بیان این مطلب که امسال در مقطع پیش‌دانشگاهی با 20 درصد افزایش قیمت مواجه هستیم، گفت: این افزایش قیمت متاثر از افزایش قیمت کاغذ در بازار است.

افسریان افزود: قیمت علی‌الحساب کتب پیش‌دانشگاهی رشته تجربی 71 هزار ریال، رشته ریاضی 65 هزار ریال، انسانی 69 هزار ریال و رشته هنر147 هزار ریال است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سهمیه کتب اول دبیرستان 50 هزار، دوم دبیرستان رشته تجربی 10 هزار و دوم دبیرستان رشته ریاضی 10 هزار و رشته انسانی 9 هزار جلد کتاب است.

مسئول کتاب‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: قیمت کتب در رشته ریاضی علی‌الحساب 65 هزار ریال، رشته تجربی 71 هزار ریال، رشته انسانی 69 هزار ریال و هنر147 هزار ریال است.

افسریان درباره اختصاص سهمیه کتاب هر استان افزود: آمارهای هر استان با توجه به سهمیه مصرف هر سال که در سیستم اینترنتی بگفا و سهمیه مصرفی سال گذشته در هر رشته و پایه، ثبت می‌شود و با توجه به تعداد دانش‌آموزان هر استان، به وزارتخانه ارسال و تعیین می‌شود.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه کتب راهنمایی و دبیرستان با نظارت کتاب‌رسانی اداره‌‌کل آموزش و پرورش در کتاب‌فروشی‌های سطح شهر توزیع می‌شود، اظهار داشت: مدارس و کتاب‌فروشی‌ها حق دریافت غیر از قیمت مصوب شده کتاب را ندارند.

مسئول کتاب‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش در پایان خطاب به اولیای دانش‌آموزان گفت: توزیع کتب نیز، در نمایندگی‌های ضریح آفتاب در مشهد و شهرستان‌ها تا پایان سال وجود دارد تا اگر دانش‌آموزان با مشکلی مثل گمشدن کتاب‌های خود در سال تحصیلی مواجه شدند، بدون هیچ نگرانی بتوانند کتب مورد نیاز خود را از شعبات ضریح آفتاب به سهولت تهیه کنند.

وی تاکید کرد: امسال هم به حمدالله کسری کتاب نداریم و استان خراسان‌رضوی با وجود 3 سوله منبع کتاب با کمبود کتاب مواجه نیست و دانش‌آموزان، اگر در طول سال تحصیلی با مشکل گمشدن کتاب مواجه شدند و کتاب مورد نظر را در کتاب‌فروشی‌ها و غرفه‌های ضریح آفتاب پیدا نکردند، می‌توانند با مراجعه به انبار بلوار توس ـ مقابل توس 15 کتاب مورد نیاز خود را به شکل تک‌فروشی دریافت کنند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول