اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش بوشهر خبر داد

ایجاد 500 کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر از ایجاد 500 کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان بوشهر خبر داد.

ایجاد 500 کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان علی موحدی چهارشنبه‌ شب در ضیافت افطاری ویژه فرهنگیان کنگان اظهار داشت: ماه رمضان ماه خودسازی و ماه برکت است و باید استفاده معنوی را از این ایام ببریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس افزود: هم‌اکنون 143 مدرسه قرآنی در این استان راه‌اندازی شده که 12 هزار دانش‌آموز در آنها مشغول تحصیل و فراگیری علوم قرآنی هستند.

موحدی تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته در جشن تکلیف دانش‌آموزان سوم ابتدایی و راهنمایی، 13 هزار دانش‌آموز تحت آموزش‌های ویژه قرار گرفتند و 200 مبلغ روحانی در شبکه ملی تبلیغ مدارس در ماه محرم سال گذشته فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در 27 رشته در سال تحصیلی اخیر برگزار شد که 160 هزار نفر در مرحله آموزشگاهی مشارکت داشتند.

این مسئول بیان کرد: همچنین 65 هزار نفر در مرحله منطقه‌ای و 14 هزار دانش‌آموز نیز در مرحله استانی پذیرش شدند و 500 دانش‌آموز نیز در مرحله کشوری این مسابقات حضور پیدا کردند که حدود 50 مقام کشوری کسب کردیم.

موحدی از ایجاد 500 کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان بوشهر خبر داد و گفت: امیدواریم با رایزنی که با معاونت برنامه‌ریزی استانداری انجام شده در سال جاری بتوانیم کتابخانه‌ها را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: افزایش سطح کیفی برنامه‌های قرآنی و مذهبی در دستور کار این اداره کل قرار دارد و امیدوار هستیم به نتایج لازم در این عرصه برسیم.

در این ضیافت که با محفل انس با قرآن نیز همراه بود مراسمات متنوعی برگزار شد،‌ این محفل معنوی با تلاوت زیبای کلام وحی توسط قاریان فرهنگی و همراهی جمع کثیری از فرهنگیان روزه‌دار آغاز شد و در لحظات عرفانی مغرب و عشاء نیز روزه‌داران، نماز جماعت را با صفوف به‌هم پیوسته با راز و نیاز با خدای مهربان همراهی کردند. 

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول