اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

کتابخانه عمومی ملاصدرای فرخ‌شهر کتابخانه برتر کشور شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در تیرماه جاری کتابخانه ملاصدرای فرخ‌شهر به عنوان کتابخانه فرهنگی برتر کشور انتخاب شد.

کتابخانه عمومی ملاصدرای فرخ‌شهر کتابخانه برتر کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی ظهر امروز در نشست کتابخانه‌های عمومی این استان، اظهار داشت: کتابخانه عمومی ملاصدرای فرخ‌شهر با کسب امتیاز بالا در شاخص‌های مورد نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تیرماه جاری نمونه کشوری شد.

وی با اشاره به شاخص‌های ارزیابی تراز کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: مشارکت فعال در برگزاری مسابقات فرهنگی، اجرای برنامه‌های حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و مثنوی‌خوانی در قالب تشکیل کانون ادبی در کتابخانه، توزیع فرم مسابقات فرهنگی، قرار دادن کتاب‌های مسابقات در بخش جدا و در دید مراجعه‌کنندگان، اجرای سایر فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی گسترده از این فعالیت‌ها که منجر به سوق مخاطبین به سمت مطالعه کتب مفید شود از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی کتابخانه‌های عمومی کشور است.

صادقی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه و پیشرفت می‎شود، افزود: اگر می‌خواهیم در زمینه علم و دانش به پیشرفت برسیم باید به امر کتاب و کتابخوانی در جامعه بیش از پیش توجه کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: در استان نیز تلاش داریم تا فرهنگ کتاب‌ و کتاب‌خوانی را بیش از پیش نهادینه کنیم تا مسیر رشد و توسعه را با سرعت بیشتری طی کنیم.

وی با اشاره به نقش کتابخانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: کتابخانه مکانی است که انواع منابع اطلاعاتی در آن گردآوری شده است و کتاب‌دار براساس نیازسنجی که انجام می‌دهد، منابع گوناگون را فراهم می‌کند و به روش‌های مختلف به مراجعان ارائه می‌دهد، به گونه‌ای که در مقایسه با کتابخانه هیچ نهاد دیگری وجود ندارد که از دانش، ابزار و منابع لازم برای ترویج مطالعه برخوردار باشد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول