اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

کتاب مقایسه منابع و روش‌های فقه و حقوق منتشر شد

خبرگزاری فارس: نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه سلسله گفت‌وگوهای فقه، حقوق و جامعه، کتاب مقایسه منابع و روش‌های فقه و حقوق را که حاصل گفت‌وگو با جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه است منتشر کرد.

کتاب مقایسه منابع و روش‌های فقه و حقوق منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این کتاب به کوشش سیف‌الله صرامی مدیر پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین شده و در آن گفت‌وگو با‌ آیت‌الله عابدی‌شاهرودی، آیت‌الله عمید زنجانی، دکتر کاتوزیان، آیت‌الله محقق داماد،‌ استاد ملکیان، آیت‌الله موسوی تبریزی و آیت‌الله یزدی پیرامون موضوع اصلی کتاب عرضه شده است.

این کتاب که هشتمین کتاب از مجموعه گفت‌وگوهای فقه، حقوق و جامعه نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به شمار می‌رود شامل دو بخش است که در بخش اول به مرور تحلیلی بر گفت‌وگوها صورت گرفته و در بخش دوم به متن گفت‌وگوها پرداخته شده است.

بخش اول این کتاب خود حاوی سه فصل با عناوین مفاهیم، مبانی(ملاک‌های) اعتبار منابع و روش‌ها و مسائل است که این فصول نیز حاوی گفتارهایی در زیرمجموعه خود هستند که می‌توان از منبع و روش در فقه، مبانی اعتبار منابع در فقه، مبانی اعتبار منابع در حقوق، مبانی روش‌ها در فقه و حقوق و مقایسه و تطبیق منابع فقه و حقوق به عنوان برخی از آنها یاد کرد.

سیف‌الله صرامی گردآورنده این کتاب در سرآغاز سخن آورده است: رابطه و مقایسه فقه و حقوق، یکی از محورهای اصلی در سرفصل‌های فلسفه فقه است. تداخل گسترده در اهداف و قلمرو این دو دانش، بررسی و پژوهش در مقایسه جوانب گوناگون آنها را برای هر دو مفید و بلکه لازم می‌گرداند. در پژوهش پیش رو به دو جنبه مهم شامل منابع و روش‌ها پرداخته شده است.

بر اساس آنچه در مقدمه کتاب ذکر شده است محورهای گفت‌وگوهای ذکر شده در کتاب مقایسه منابع و روش‌های فقه و حقوق شامل هفت محور مقایسه منابع فقه و حقوق و شش محور مقایسه روش‌های فقه و حقوق می‌شود.

کتاب منابع و روش‌های فقه و حقوق در 540 صفحه و به قیمت 90 هزار ریال از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول