اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای طرح ضیافت مهر در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح ضیافت مهر در مراکز، مؤسسات و ادارات بهزیستی شهرستان‌های این استان در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

اجرای طرح ضیافت مهر در چهارمحال و بختیاری

حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: بهزیستی از جمله نهادهایی است که در راستای بهبود بخشیدن زندگی افراد نیازمند ایجاد شده است.

این مسئول گفت: این اداره‌ کل با همه تنگناهایی که وجود دارد همواره در انجام رسالت و اهداف خود تلاش کرده و سعی دارد خدمات ارزنده و خوبی را به مردم کشور ارائه دهد.

وی با تقسیم فعالیت‌های بهزیستی به دو دسته کلی تصریح کرد: یک دسته از اقدامات و برنامه‌های بهزیستی مختص مددجویان، معلولان و جمعیت‌های خاص زیرپوشش است و دسته دیگر این فعالیت‌ها که عمدتاً ماهیت پیشگیری دارد، متوجه آحاد جامعه است.

سعیدی به تنوع و گستردگی وظایف بهزیستی اشاره کرد و افزود: انتظارات جامعه از بهزیستی با توجه به گستردگی وظایف بالاست و هر آنچه برای بهتر زیستن جامعه تهدید محسوب می‎شود، وظیفه بهزیستی به حساب می‌آید.

سعیدی اعتبارات سازمان بهزیستی را برای پاسخ به مطالبات جامعه هدف و انجام مأموریت‌ها ناکافی دانست و ادامه داد: به‌ عنوان نمونه براساس قانون باید به افراد زیرپوشش ماهانه معادل 40 درصد از حقوق و دستمزد مصوب شورای ‌‌عالی کار مستمری پرداخت شود، در حالی که این رقم با وجود افزایش چشمگیر طی چهار سال اخیر هنوز از 50 هزار تومان فراتر نرفته است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این رقم پاسخگوی نیازهای اولیه جامعه هدف برای تأمین معیشت و هزینه‌های درمانی و دارویی یک معلول و مددجو نیست.

سعیدی تصریح کرد: اگر مردم به کمک بهزیستی نیایند، بدون تردید این سازمان در انجام مأموریت‌ها و ارائه خدمات مطلوب به معلولان و نیازمندان جامعه با چالش‌های جدی مواجه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به آثار معنوی، مادی، فردی و اجتماعی ماه مبارک رمضان برای جامعه اسلامی، این ماه فرصت مناسبی برای سازمان‌های متولی نیازمندان و محرومان جامعه است تا کمک‌ها و هدایای مردم خیر را به سمت نیازمندان واقعی جامعه سوق دهند.

وی افزود: در همین راستا طرح ضیافت مهر در این ماه مبارک با هدف ارتباط مستقیم و نزدیک میان مسئولان، ائمه جمعه و خیران با اقشار نیازمند و آسیب‌دیده، شناسایی و رفع مشکلات ضروری آنان، اطعام و اکرام نیازمندان و ترویج فرهنگ مهرورزی و نیکوکاری در این استان اجرا می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: سازمان بهزیستی این استان در راستای خدمت‌رسانی به جامعه هدف این سازمان و برای دلجویی و آگاهی از وضعیت مددجویان طرح ضیافت مهر را برگزار می‌کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوه‌های متفاوت اجرای این طرح اظهار داشت: در روش نخست مسئولان استانی و محلی، ائمه جمعه و خیران روزه خود را در منازل خانواده‌های زیر‌پوشش این سازمان افطار کرده و ضمن آشنایی نزدیک با نیازهای آنان، نسبت به برطرف کردن مشکلات ضروری این خانواده‌ها تصمیم‌گیری کرده و اقدام لازم را در این خصوص انجام می‌دهند.

به گفته وی، همچنین در شیوه دوم اجرای این طرح در استان که به صورت گروهی برگزار می‌شود، مسئولان، ائمه جمعه و خیران به همراه مددجویان و معلولان زیر‌پوشش بهزیستی در مراکز بهزیستی و یا اماکن عمومی شهر‌، روزه خود را افطار کرده و سپس مسئولان در یک فضای معنوی و صمیمی به بررسی مشکلات و مسائل مددجویان پرداخته و برای رفع آن چاره‌اندیشی و اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: تهیه سبد غذایی ویژه ماه رمضان و اهدای آن به خانواده‌های نیازمند زیرپوشش از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت مهر در این استان است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طرح ضیافت مهر در واقع نوعی دخیل کردن بیشتر مردم در معنویات و فیوضات ماه مبارک رمضان است که طی آن علاوه بر حفظ کرامت انسانی مددجویان و معلولان تحت حمایت سازمان بهزیستی، مسئولان در فضای معنوی و روحانی افطار با مسائل و مشکلات این افراد آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و خیرخواهانه برای کمک به محرومان مستلزم به‌کارگیری روش چهره به چهره برای جذب بیشتر کمک‌های مالی خیرین است و موسسات خیریه می‌توانند با به‌کارگیری روش‌ها و شیوه‌های جدید مقدمات همکاری افراد خیر بیشتری را در این زمینه فراهم کنند.

انتهای پیام/ز10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول