اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت صورت می‌گیرد

افتتاح 7 پروژه توانمندسازی در سکونتگاه‌های غیررسمی همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان گفت: هفت پروژه اجرایی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر همدان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 7 پروژه توانمندسازی در سکونتگاه‌های غیررسمی همدان

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان شناسایی سکونتگاه‌های غیررسمی در سطح استان در راستای توانمندسازی این سکونتگاه‌ها است.

وی افزود: توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در راستای کاهش فقر در مناطق هدف‌گذاری شده صورت می‌گیرد که موجب ارتقای سطح زندگی در این مناطق می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان با اشاره به شناسایی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر همدان و ملایر بیان داشت: در همدان 595 هکتار در پنج منطقه حاشیه‌ای دیزج، حصار امام، مزدقینه، خضر و منوچهری شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه‌های توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی همدان از سال 88 تاکنون 62 میلیارد ریال در قالب 34 پروژه کالبدی، فرهنگی و زیرساختی در پنج منطقه حاشیه‌ای شهر همدان هزینه شده است.

اسدی با بیان اینکه در حال حاضر هفت پروژه در حال اتمام است و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل دیوارکشی و پوشش رودخانه در منوچهری، احداث کانون فرهنگی و کتابخانه در منطقه دیزج و احداث یک باب کتابخانه در منطقه خضر است.

وی ادامه داد: در منطقه حصار امام نیز سه پروژه با اعتبار 4.5 میلیارد ریال شامل ساماندهی و پوشش رودخانه حصار امام، ساماندهی و پوشش رودخانه راه علی‌آباد و احداث کانون فرهنگی شهید حصارخانی اجرایی شده و به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان ابراز داشت: طی امسال با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال تعدادی از پروژه‌ها را شناسایی و  به مرکز ارسال کرده‌ایم که در صورت تخصیص اعتبارات در دستور کار شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان قرار می‌گیرد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به شناسایی 65 هکتار سکونتگاه غیررسمی در ملایر خاطرنشان کرد: در این مورد فعلاً کار مطالعاتی آن به اتمام رسیده و برای سال جاری در صورت تصویب ستاد ملی توانمندسازی و تأمین اعتبار سعی بر این است که پروژه‌هایی نیز در این منطقه تعریف شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول