اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای مسکن استان سمنان:

13 هزار 500 واحد مسکونی مهر در سمنان آماده افتتاح است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای مسکن استان سمنان اعلام کرد: 13 هزار و 517 واحد مسکونی مهر در استان سمنان آماده افتتاح است.

13 هزار 500 واحد مسکونی مهر در سمنان آماده افتتاح است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی ظهر امروز در بررسی وضع مسکن در استان سمنان، این استان را در ساخت واحدهای مسکن مهر از استان‏‌های ممتاز خواند و افزود: 13 هزار و 517 واحد مسکن در این استان آماده افتتاح است.

رهی افزود: در استان سمنان، بیش از 46 هزار واحد مسکن در حال ساخت است که از این تعداد بیش از 44 هزار مسکن در قالب مسکن مهر احداث می‏‌شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد از واحدهای مسکن مهر به صورت صنعتی و 60 درصد سنتی و با مشارکت تعاونی‏‌ها احداث شده، اظهار داشت: تاکنون بیش از 3 هزار و 770 واحد مسکن مهر در این استان واگذار شده است.

رئیس شورای مسکن استان سمنان گفت: با توجه به ابلاغ وزیر راه و شهرسازی، واحدهای آماده افتتاح نیز در آینده توسط شخصیت‏‌های کشوری به بهره‏‌برداری می‏‌رسند و واحدهای در دست افتتاح مرحله دوم، 12 هزار و 240 واحد مسکونی است.

رهی یادآور شد: تاکنون برای ساخت مسکن مهر، 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شده و قریب به 4 هزار میلیارد ریال نیز در حال جذب است.

استاندار سمنان ایجاد زیرساخت‏‌های لازم اعم از آب، برق، گاز و تلفن را در مسکن مهر استان سمنان مورد اشاره قرار داد و گفت: 11 مدرسه نیز با 150 میلیارد ریال اعتبار در مسکن مهر شهرهای مختلف در حال ساخت است که مهرماه به بهره‏‌برداری می‏‌رسند.

رهی ادامه داد: علاوه بر این، 10 باب مسجد و نیز ایجاد مراکز خدماتی، پاسگاه انتظامی و ... در این مکان‏‌ها پیش‏‌بینی شده است.

استاندار سمنان با اشاره به مسائل مطروحه در خصوص وضعیت مسکن مهر افزود: تمام تلاش استانداری سمنان در این است که مسائل و مشکلات مردم و متقاضیان را در بخش مسکن مهر حل و فصل کند.

رهی افزود: بسیاری از مشکلات در بخش تعاونی‏‌هاست که تعاونی‏‌ها با افرادی قرارداد منعقد کردند تا آنان مسکن را بسازند که در این زمینه مشکلاتی ایجاد شده و در این خصوص از رئیس کل دادگستری استان سمنان خواسته شد تا به مسائل مطروحه این بخش رسیدگی کند.

وی همچنین تعداد واحدهای مسکن مهر سمنان را 12 هزار و 647 واحد برشمرد که 2 هزار و چهار واحد در مرحله اول افتتاح شده است.

رئیس شورای مسکن استان سمنان افزود: در شاهرود، 11 هزار و 256 واحد مسکونی در دست ساخت بوده که 800 واحد افتتاح شده است.

رهی ادامه داد: در دامغان، 4 هزار و 370 واحد مسکونی ساخته می‏‌شود که 525 واحد بهره‏‌برداری شده و در گرمسار، 2 هزار و 993 واحد ساخته خواهد شد که 311 واحد افتتاح شده است.

رئیس شورای مسکن استان سمنان با بیان اینکه در مهدیشهر 2 هزار و 315 واحد برای ساخت پیش‎بینی شده، افزود: از این تعداد، 132 واحد به بهره‏‌برداری رسیده است.

رهی ادامه داد: همچنین در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان سمنان، 4 هزار و 15 واحد سنتی‏‌ساز و 993 واحد صنعتی‏‌ساز در حال احداث بوده و تاکنون 465 واحد در مرحله اول افتتاح و به متقاضیان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در بخش خودمالکی اگر به صورت تفکیکی و شهرستانی خواسته باشیم آمار ارائه دهیم، در شهرهای بالای 25 هزار نفر، یک‌هزار و 975 واحد به صورت خودمالکی در دست ساخت است.

رئیس شورای مسکن استان سمنان یادآور شد: از این تعداد، 223 واحد در شهر سمنان، یک‌هزار و 189 واحد در شهر شاهرود، 147 واحد در شهر دامغان و 416 واحد در شهر گرمسار قرار دارد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول