اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خیر رزنی بنای امامزاده اسماعیل روستای چپقلو را احیا کرد

خبرگزاری فارس: آقای حاج اکبر خلیفه قلى خیر نیکوکار، بقعه امامزاده اسماعیل روستای چپقلو شهرستان رزن را عمران و احیا کرد.

خیر رزنی بنای امامزاده اسماعیل روستای چپقلو را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بی‌تردید مسئله وقف در اسلام از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است و باید مورد توجه باشد.

در این راستا، مردم روستاى چپقلو خاطرات شیرین کار و فعالیت و تلاش و کوشش حاج اکبر را همواره در ذهن خود به یادگار خواهند سپرد و هیچگاه نیکی‌ها و سختکوشی او را براى عمران و آبادانى روستاى خود فراموش نخواهند کرد.

"حاج اکبر خلیفه قلى" خیر ارزشمند و متواضعى است که روستاى محروم چپقلو را با یادگارى‌هاى ارزشمند خود متحول و دگرگون ساخت و آسایش و رفاه را براى کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و زائران حرم مطهر حضرت امامزاده اسماعیل (ع) فراهم کرد.

زائران حرم حضرت امامزاده اسماعیل (ع) نیز همواره دعاگوى سازنده جاده و راه و برق و روشنایى حرم خواهند بود و یاد و خاطره حاج اکبر همواره در این امامزاده واجب‌التعظیم زنده خواهد بود و هیچ زائرى خدمات ارزنده او را به بوته فراموشى نخواهد سپرد.

بازسازى ساختمان امامزاده اسماعیل (ع) توسط هیئت امنا و مساعدت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بعد از زلزله سال 81 شروع شده و هنوز ادامه دارد اما حرم مطهر امامزاده فاقد برق، گاز و راه دسترسى مطمئن و هرگونه امکاناتى بود که با توجه به زائران فراوان این حرم مطهر خیر نیکوکار جناب آقاى حاج اکبر خلیفه قلى برق‌رسانى به امامزاده را با اعتبارى بالغ بر 350 میلیون ریال انجام دادند.

حاج اکبر خلیفه قلی به این امر قانع نشده و اقدام به احداث پلى روى رودخانه مسیر امامزاده کرده و با هزینه مبلغ حدود 200 میلیون ریال پل را ساختند و در نهایت جاده یک کیلومترى امامزاده نیز با مشارکت اداره راه و شهرسازى شهرستان رزن، بنیاد مسکن شهرستان رزن و مساعدت اعضاى شوراى اسلامى و شهردارى دمق احداث شد و آقاى خلیفه قلى با اعتبارى بالغ بر 510 میلیون ریال آسفالت جاده را نیز به مرحله اجرا گذاشت و پس از مدتی شرکت گاز اقدام به گازکشی حرم مطهر امامزاده کرد.

با توجه به ماه رحمت و ضیافت الهی بر همه شیعیان و رهروان راستین علی‌بن ابیطالب(ع) فرض است که با گام نهادن به مسیر خیرات و موقوفات از طرفی آبادی و توسعه کشور ایران اسلامی را رقم زده و از طرفی نیز به دریای رحمت بخشندگی علی(ع) متصل شوند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول