اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

روز قدس هشدار امت اسلامی به تمام ابرقدرت‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک روز قدس را روز هشدار امت اسلامی به تمام ابرقدرت‌های جهانی و روز فریاد بر ستمگران تاریخ عنوان کرد.

روز قدس هشدار امت اسلامی به تمام ابرقدرت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی‌عصر (عج) این شهر با اشاره به 27 مرداد ماه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، اظهار کرد: روز جهانی قدس روز احیای اسلام و اظهار وجود امت اسلامی، روز نجات قدس شریف از دست رژیم صهیونیستی و روز جهانی مقابله با مستکبرین است.

وی افزود: راهپیمایی روز قدس امسال به دلیل ظهور انقلاب‌های مختلف در منطقه، به هم ریختن اوضاع اقتصادی آمریکا و کشورهای غربی، اعتصابات و تجمعات گسترده مردم در سرزمین‌های اشغالی و بیداری اسلامی در کشورهای مختلف، متفاوت‌تر و با شور و شعف خاصی برگزار می‌شود.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: مردم باید با حضور پررنگ خود و با مشت‌های گره کرده در راهپیمایی روز قدس، نفرت خود را از دشمنان سرسخت بشریت، اسلام و انقلاب اسلامی ابراز کرده و به دشمنان اعلام کنند که تا آزادی قدس شریف از ملت فلسطین حمایت خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه شهر آبیک در ادامه خطبه‌ها با اشاره به 13 مرداد ماه سالروز پیروزی قهرمانانه حزب‌الله بر ارتش جنایتکار اسرائیل تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه نتوانست دوام بیاورد و شکست ذلت‌باری را بر خود پذیرفت، لذا باید بدانیم که امروز سوریه تاوان مقاومت حزب‌الله و پشتیبانی از آن را پس می‌دهد که حمایت از سوریه و مردم این کشور از مهم‌ترین وظیفه تمام آحاد جامعه است.

موسوی با تسلیت شهادت امام علی (ع) اذعان کرد: این امام همام انسانی بود که در نوع بشر نظیری نداشته و نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: سه گروه بودند که در برابر امام علی(ع) قد علم کردند و ایستادند که نخستین آن‌ها ناکثین بودند که امام علی (ع) را می‌خواستند، ولی عدالت ایشان را نمی‌خواستند و دومین آن‌ها مارقین بودند که عدالت امام علی (ع) را می‌خواستند، ولی ایشان را نمی‌خواستند و سومین گروه قاسطین بودند که نه امام علی (ع) و نه عدالت ایشان را می‌خواستند که نمونه این گروه‌ها را در فتنه سال 88 داشتیم که دم از امام می‌زدند، اما نام امام را خط زدند که بیانگر این مسئله بود که آنان در خدمت معاویه‌های زمان یعنی آمریکا و اسرائیل بودند.

نجات انسان در گرو تحصیل تقواست

امام جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این شهر نجات انسان را در گرو تحصیل تقوا عنوان کرد و افزود: انسان متقی در دنیا محبوب خدا دارای عظمت است و در آخرت نیز  سرافراز و با عزت خواهد بود، چرا که خدای متعال توجه و لطف خاصی به متقین دارد.

موسوی ادامه داد: دنیا در زمین، آسمان، دشت‌ها، بیابان‌ها، صحراها و دریاها خلاصه نمی‌شود، چرا که موارد ذکر شده به عنوان آیات و مواهب الهی ارزشمند هستند.

امام جمعه شهر آبیک بیان کرد: انسان باید از فرصت‌ها و لحظه لحظه عمرش به نحو احسن استفاده کند تا علاوه بر جلوگیری از بیگانه شدنش از مظاهر و کرامت انسانی، دچار غفلت نشود که خسارت جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول