اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کازرون صورت گرفت

حمله آفت پروانه مینوز به مزارع گوجه‌فرنگی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: به دلیل عدم توجه بهره‌برداران در مزارع آلوده شهرستان‌های همجوار، آفت پروانه مینوز به مزارع گوجه‌فرنگی کازرون حمله کرده است.

حمله آفت پروانه مینوز به مزارع گوجه‌فرنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، عبدالرسول گندمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جا به جایی نشا میوه و سایر قطعات آلوده از شهرستان‌های استان بوشهر و شهرستان فراشبند باعث انتشار آفت پروانه مینوز به سطح وسیعی از مزارع گوجه‌فرنگی شهرستان کازرون شده است.

وی ادامه داد: برای مقابله با این آفات این مدیریت در اقدامی گسترده از جمله، آموزش‌های انفرادی، تهیه اطلاعیه ترویجی، برگزاری کلاس‌های آموزشی اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده تا کشاورزان با استفاده از روش‌های مناسب و به کارگیری و کنترل تلفیقی، از خسارت جدی آن جلوگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون افزود: از سوی کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی کازرون با همکاری مدیریت حفظ نباتات استان فارس تعدادی تله فرمونی در مزارع آلوده نصب شده که در این راستا روند جذب و شکار آفت و سایر اطلاعات لازم یادداشت‌برداری و ثبت می‌شود.

گندمی اضافه کرد: بهره‌برداران در همین راستا نیز در اجرای توصیه‌های کارشناسان کشاورزی و بخش خصوصی با نصب تله‌های نوری، استفاده از سموم مناسب و آبیاری به‌موقع و به کارگیری سایر راهکارهای لازم نسبت به کنترل و کاهش جمعیت این آفت و کاهش خسارت آن در حال اقدام هستند.

این مسئول در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: در صورت عدم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی این آفت سایر محصولات کشاورزی از جمله مزارع فلفل، بادمجان و سیب‌زمینی را دچار خسارت جدی می‌کند.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول