اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان:

2 عابر پیاده رشت قربانی بی‌احتیاطی خود شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کشته شدن دو عابر پیاده و یک راننده بر اثر بی‌احتیاطی خود در رشت خبر داد.

2 عابر پیاده رشت قربانی بی‌احتیاطی خود شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی بعد از ظهر امروز در جلسه پلیس راهور استان با اشاره به وقوع دو تصادف مرگبار در این شهر اظهار کرد: در 48 ساعت گذشته در معابر درون شهری گیلان دو عابر پیاده و راننده یک خودرو بر اثر بی‌احتیاطی خود جان باختند.

وی افزود: در حادثه نخست یک دستگاه خودروی پیکان با اسماعیل 55 ساله و انوش 20 ساله هر دو اهل و ساکن رشت برخورد کرد که اسماعیل پس از انتقال مصدومان به بیمارستان بر اثر جراحات وارده ناشی از تصادف فوت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: در تصادف دوم نیز یک دستگاه خودروی پراید به رانندگی مصطفی 20 ساله به دلیل سرعت غیرمجاز و انحراف به راست با تیر برق کنار خیابان برخورد کرد و شدت حادثه و جراحات وارده به راننده جوان به قدری زیاد بود که در حین انتقال به بیمارستان فوت کرد.

به گفته وی، در بلوار جانبازان رشت نیز احسان 20 ساله راننده خودروی پراید به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو با عابر پیاده برخورد کرد که در اثر این تصادف عابر پیاده مصدوم و برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شود اما بر اثر شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

امینی آرامش و سرعت مطمئنه در حین رانندگی را از فاکتورهای مهم دانست و تصریح کرد: سرعت غیر مجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه در حین رانندگی موجب کاهش قدرت عکس‌العمل راننده و افزایش میزان خطر‌پذیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت غیر مجاز از جمله تخلفات حادثه‌سازی است که پلیس در صورت مشاهد با آن به شدت برخورد می‌کند، از عابران پیاده خواست در هنگام تردد در معابر به ویژه در شب‌های قدر به دلیل محدودیت میدان دید رانندگان در شب از محل‌هایی عبور کنند که احتمال خطر آنها به حداقل رسیده و رانندگان نیز توجه بیشتری نسبت به حرکت و عبور عابران پیاده داشته باشند تا چنین حوادث تلخ و ناگواری در ایام ماه مبارک رخ ندهد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول