اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان:

عابران پیاده بیشترین فوتی‌های ناشی از تصادف در همدان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه طی چهار ماه امسال فوتی‌های ناشی از تصادف 71 درصد کاهش داشته است، گفت: بیشترین متوفیان با 65 درصد مربوط به عابران پیاده بوده است.

عابران پیاده بیشترین فوتی‌های ناشی از تصادف در همدان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسین طلایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در همدان اظهار داشت: با توجه به افزایش مبلغ جریمه‌ها در چهار ماه سال جاری 31 درصد کاهش اخطاریه داشتیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 9 هزار و 40 دستگاه موتورسیکلت متخلف و 2 هزار و 991 دستگاه خودرو متخلف را متوقف کردیم که از این تعداد خودرو یک‌هزار و 700 دستگاه مربوط به خودروهایی است که دو بار پشت سر هم حادثه ایجاد کردند و 507 دستگاه نیز پلاک مخدوش یا غیر مجاز داشتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در بحث تصادفات چهار ماهه ابتدای سال عنوان کرد: 71 درصد متوفیان داخل استان در بحث تصادفات کاهش یافته و بیشترین تصادفات ابتدا در شهر همدان و بعد در ملایر و نهاوند بوده که از این تعداد متوفیان 9 درصد راننده، 14 درصد موتورسوار، 60 درصد عابر پیاده و 17 درصد سرنشین بوده است.

وی در بررسی تصادفات تصریح کرد: سهم موتورسیکلت‌‌سوار‌ها در بحث متوفیان از 28 درصد سال گذشته در سال جاری به 14 درصد در استان رسیده است.

طلایی در ادامه به افزایش تعداد متوفیان عابر پیاده اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 45 درصد متوفیان عابر پیاده بوده که در سال جاری به 65 درصد رسیده است و بیشترین متوفیان که 71 درصد بوده در شهر همدان رخ داده که بیشترین تصادفات در بلوار‌ها و بعد در خیابان‌ها بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اذعان کرد: یکی از ایرادات ما در کشور این است که اولویت را به رانندگان اختصاص می‌دهیم که امیدواریم با ایجاد گذرگاه‌های عابر پیاده و مکانیزه کردن آن‌ها وضعیت نامناسب پیاده‌روها هر چه زودتر حل شود.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون جدید خودروهایی که بالای یک‌میلیون تومان جریمه داشته باشند خودروی آن‌ها متوقف خواهد شد و در استان همدان 80 دستگاه خودرو بالای یک‌میلیون تومان جریمه داشتند که 76 نفر آن‌ها به صورت اختیاری مراجعه و جریمه خودرو خود را پرداخت کردند و چهار دستگاه این تعداد نیز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شد.

طلایی به علت‌ تصادفات اشاره کرد و یادآور شد: 39 درصد تصادفات بر اثر عدم توجه به جلو، 27 درصد عدم رعایت حق تقدم، 30 درصد مابین وسیله نقلیه و عابر پیاده، 23 درصد بین موتورسیکلت و وسایل نقلیه و... بوده و میانگین سنی رانندگان متخلف از 26 تا 30 ساله بوده که 32 درصد آنان دارای مدرک دیپلم بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تصریح کرد: در چهار ماهه سال جاری یک هزار و 574 دستگاه از رده خارج شده و از زمان اجرای قانون جدید 233 نفر نمرات منفی بالا داشتند که 58 نفر آن‌ها بیشترین نمرات منفی را دارا بودند که 31 جلد گواهینامه آنان ضبط شده و بقیه هم در دست اجراست.

وی در خصوص دوربین‌های ضبط تخلف نیز بیان داشت: از ابتدای بهمن‌ماه سال 90 دوربین‌های ضبط تخلف نصب شده که 15 هزار و 500 برگ جریمه توسط دوربین‌ها انجام شده و 60 بازرس نامحسوس نیز در سطح استان همدان به اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی کمک می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان به گواهینامه‌ها اشاره و عنوان کرد: تعداد گواهینامه‌های صادر شده در سال جاری 8 هزار و 588 مورد بوده که در مقایسه با سال قبل شش درصد کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون جدید گواهینامه‌ها تجمیع می‌شوند که یکی از آن‌ها گواهینامه انواع موتورسیکلت است و گواهینامه (ب1) تبدیل به گواهینامه پایه سه و (ب2) (پ2) تبدیل به گواهینامه پایه دو که برای خودروهای با شش تن بار و ظرفیت 26 مسافر است.

طلایی در ادامه افزود: گواهینامه پایه یک که برای خودروهای با ظرفیت بیش از شش تن بار و بیش از 26 نفر مسافر است که با یک آزمون مجدد از آن‌ها این گواهینامه در اختیارشان قرار داده می‌شود و گواهینامه ویژه که برای کار با وسایل کشاورزی و کار و... است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان یادآور شد: تمام گواهینامه‌ها مدت اعتبارشان 10 سال است و میانگین سنی برای پایه سه نیز 18 سال تمام، 23 سال برای پایه دو، 25 سال برای پایه یک و 20 سال هم برای گواهینامه ویژه است.

وی در خصوص پلاک جانبازی نیز گفت: قبلاً برای جانبازان بالای 70 درصد پلاک جانبازی صادر می‌شد در حال حاضر با توافقات بنیاد شهید و ایثارگران، جانبازان بالای 50 درصد نیز می‌توانند از مزایای پلاک جانبازی استفاده کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول