اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

نقش 46 درصدی موتورسیکلت در تصادفات مرگبار درون شهری گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور گیلان گفت: موتورسیکلت‌ها در وقوع 46 درصد تصادفات منجر به فوت درون شهری گیلان نقش موثری دارند.

نقش 46 درصدی موتورسیکلت در تصادفات مرگبار درون شهری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدتقی امینی عصر امروز در جلسه پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به نقش موثر موتورسیکلت سواران در تصادفات منجر به فوت درون شهری اظهار کرد: موتورسیکلت‌ها عامل مرگ 46 درصد تصادفات درون شهری گیلان هستند.

وی خرید آسان موتورسیکلت و قدرت مانور بالا را موجب گرایش اغلب شهروندان به استفاده از این وسیله نقلیه دانست و تصریح کرد: در بیشتر شهرستان‌های استان شهروندان داشتن این وسیله نقلیه را برای انجام امورات روزمره خود امری لازم و اجبار می‌دانند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به اینکه در تصادفات درون شهری، موتورسیکلت‌ها نقش زیادی  دارند، خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال 43  فقره تصادف منجر به فوت در استان رخ داده که در 51  درصد از آن موتورسیکلت‌ها نقش داشتند.

وی ابراز کرد: طبق ماده 20 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، تمام قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در باره موتورسیکلت‌ها نیز جاری است و کاربران این نوع وسیله نقلیه باید بدانند که برخورد با تخلفاتی مانند عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده‌رو، حرکت در خلاف جهت و عبور از چراغ قرمز در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

امینی یادآور شد: طبق این قانون، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی می‌توانند نسبت به صدور قبض جریمه و توقیف موتورسیکلت اقدام کنند.

وی، عدم حفاظ مناسب، پایین بودن سطح اتکا و کم وزن بودن این نوع وسیله نقلیه را موجب افزایش میزان آسیب‌پذیری راکبان موتورسیکلت ذکر کرد.

رئیس پلیس راهور گیلان، عدم استفاده از کلاه ایمنی را نخستین ملاک توقیف موتورسیکلت توسط پلیس راهنمایی و  رانندگی بیان کرد و افزود: این امر در برنامه‌های آموزشی و تبلیغی به ویژه برنامه در شهر اطلاع رسانی شده است.

وی با اشاره به اعمال قانون موتورسیکلت‌های متخلف اذعان کرد: در تیر امسال تعداد 14 هزار و 175 دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلف اعمال قانون شده‌اند که از این تعداد 5 هزار و 394 فقره آن به خاطر نداشتن کلاه ایمنی بوده است.

امینی استفاده از کلاه ایمنی را موجب کاهش آسیب‌های وارده به سر و مغز انسان در تصادفات عنوان کرد و متذکر شد:  این امر صدمات وارده را به حداقل می‌رساند.

وی اظهار امیدواری کرد راکبان موتورسیکلت‌ها استفاده از کلاه ایمنی را در هنگام استفاده از این وسیله نقلیه مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول