اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی صدا و سیمای مرکز گیلان:

2 فرستنده دیجیتالی آستارا راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صدا و سیمای مرکز گیلان از نصب و راه‌اندازی دو فرستنده دیجیتالی برای پوشش برنامه‌های تلویزیونی ایران به‌زودی در آستارا خبر داد.

2 فرستنده دیجیتالی آستارا راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، علیرضا همدانی‌پور ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به اهمیت و جایگاه آستارا در گیلان و کشور، اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه شهرستان مرزی آستارا و مشکلات پوششی تلویزیونی موجود، صدا و سیمای مرکز گیلان در نظر دارد دو برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای شبکه‌های تلویزیونی و سیگنال‌رسانی در آستارا انجام شود.

وی با بیان اینکه این دو دستگاه فرستنده دیجیتالی در ایستگاه عباس‌آباد آستارا نصب می‌شود، افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان اجرا می‌شود که با اجرای این طرح 18 شبکه تلویزیونی و 16 شبکه رادیویی با کیفیت دیجیتال در سطح شهر قابل دریافت است.

این مسئول ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه مردم مناطق می‌توانند مانند مرکز استان شاهد برنامه‌های مختلف صدا و سیما باشند.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز گیلان خاطرنشان کرد: با نصب فرستنده دیجیتال شبکه‌های مختلف سیما شامل شبکه‌های چهارگانه سراسری، خبر، آموزش، تهران، مستند، العالم، پرس تی‌وی، آی فیلم، نمایش، شما، ورزش، پویانمایی، شبکه باران و 16 شبکه رادیویی قابل دریافت است.

وی با اشاره به اجرای طرح بلند مدت در احداث یک ایستگاه متوسط قدرت با دکل 120 متری با شعاع پوششی وسیع، ابراز کرد: این پروژه اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال نیاز دارد که بخشی از اعتبارات مورد نیاز در سال جاری اعمال شده است.

همدانی‌پور با بیان اینکه هم‌اکنون 23 ایستگاه ماهواره‌ای آنالوگ در سطح آستارا فعال است، تصریح کرد: در صورت تبدیل ایستگاه‌های موجود از آنالوگ به دیجیتال مناطق روستایی این شهرستان نیز می‌توانند از طریق سامانه پخش دیجیتال برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بیشتری را با کیفیت مطلوب دریافت کنند.

وی با قدردانی از توجه ویژه مدیر کل صدا و سیمای گیلان نسبت به دیجیتالی کردن برنامه‌های تلویزیونی آستارا، بر لزوم توجه ویژه مسئولان در اتمام هر چه سریع‌تر این پروژه تاکید کرد.

به گزارش فارس، شهرستان مرزی آستارا به دلیل نزدیکی با جمهوری آذربایجان و استفاده این کشور از فرستنده‌های پرقدرت، زیرپوشش کامل سیگنال‌های این کشور قرار دارد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول