اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان خبر داد

راه‌اندازی نخستین فرستنده دیجیتالی صدا و سیما در آبادان

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان از راه‌اندازی نخستین فرستنده دیجیتالی صدا و سیما در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی نخستین فرستنده دیجیتالی صدا و سیما در آبادان
احمد امیرحائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: هم‌زمان با روز ولادت باسعادت امام‌ موسی‌کاظم(ع) پخش آزمایشی فرستنده دیجیتال صدا و سیمای مرکز آبادان را با 16 شبکه تلویزیونی و 11 شبکه رادیویی راه‌اندازی کردیم.
وی افزود: پخش این کانال‌های تلویزیونی و رادیویی فعلا به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود اما شهروندان آبادانی می‌توانند این 17 شبکه‌ را به‌طور کامل و با کیفیتی به مراتب بیشتر از نمونه قبلی مشاهده کنند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان درخصوص چگونگی دریافت شبکه‌های دیجیتال تلویزیونی و رادیویی تصریح کرد: برای دریافت کانال‌های دیجیتال نیاز به تهیه یک دستگاه مبدل تحت عنوان ست‌تاپ‌باکس و یا تلویزیون‌های دارای قابلیت دریافت سیگنال‌های دیجیتال است.
امیرحائری افزود: دستگاه‌های ست‌تاپ‌باکس را می‌توان در آبادان از طریق نمایندگی سروش سیما‌ یا عرضه‌کنندگان آنها در سطح شهر تهیه کرد.
وی با اشاره به اینکه پس از افتتاح شبکه‌های دیجیتال در پخش دائمی آنها امکان توسعه کانال‌های دریافتی بسیار بیشتر خواهد بود، گفت: آنتن‌های هوایی برای دریافت سیگنال‌های دیجیتال را باید به سمت شرق آبادان یعنی مناطق اروندکنار و یا خسروآباد تنظیم کرد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان درخصوص کانال‌های شانزده‌گانه تلویزیون دیجیتال که به‌صورت آزمایشی در آبادان در حال پخش هستند، خاطرنشان کرد: شبکه‌های اول تا چهارم سیما، شبکه‌های تهران، خبر، آموزش، قرآن، پرس، العالم، آی‌فیلم، نمایش، مستند، شما، بازار و هم‌چنین شبکه‌های مرکز آبادان و استان خوزستان کانال‌هایی هستند که شهروندان آبادانی می‌توانند آنها را از طریق گیرنده‌های دیجیتالی دریافت و مشاهده کنند.
امیرحائری شبکه‌های رادیویی را نیز نام برده و اظهار کرد: شبکه‌های رادیویی دیجیتال نیز رادیوآبادان، سراسری(ایران)، پیام، جوان، معارف، قرآن، فرهنگ، سلامت، ورزش، تجارت و تهران را شامل می‌شوند.
وی در پایان با بیان اینکه مبدل‌های ست‌تاپ‌باکس‌ علاوه بر دریافت تلویزیون دیجیتال، قابلیت‌های زیادی را نیز برای تلویزیون آنالوگ فراهم می‌کنند، گفت: پس از راه‌اندازی دائمی فرستنده‌های دیجیتال دریافت شبکه‌های سراسری و حتی مرکز آبادان با کیفیت دیجیتال از طریق آنتن‌های معمولی و تنها با استفاده از ست‌تاپ‌باکس‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول