اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان خبر داد

آموزش بیماری هیداتیدوز به دامداران ریگان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: با توجه به اهمیت بیماری هیداتیدوز یک مورد کلاس آموزشی با حضور 25 نفر از دامداران و عشایر برای آشنایی آنها با این بیماری برگزار شد.

آموزش بیماری هیداتیدوز به دامداران ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، حجت‌الله جعفری امروز در حاشیه دوره آموزشی دامداران ریگان اظهار داشت: با توجه به اهمیت بیماری هیداتیدوز این کلاس آموزشی با حضور 25 نفر از دامداران و عشایر برای آشنایی آنها با این بیماری برگزار شد.

وی افزود: بیماری کیست هیداتید یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، این بیماری انگلی بوده و برای رخداد سیکل این بیماری دو میزبان تعریف می‌شود که سگ و سگ‌سانان به عنوان میزبان اصلی و گوسفند، بز، شتر، خوک و انسان به عنوان میزبان واسط این بیماری تلقی می‌شوند.

جعفری گفت: این بیماری انگلی سبب ایجاد کیست‌های کبدی و ریوی در میزبان واسط می‌شود، این انگل به صورت بالغ در روده سگ و سگ‌سانان بوده و مدفوع حاوی تخم این انگل می‌تواند سبب آلودگی میزبان‌های واسط شود.

وی تصریح کرد: بنابراین زمانی که سگ‌ها در کنار مزارع، سبزه‌زارها و رودخانه‌ها عمل رفع را انجام دهند تخم‌های حاوی جنین این انگل‌ها همراه مدفوع وارد محیط شده و پس از بلعیده شدن توسط میزبان واسط در قسمت‌های مختلف بدن دام از جمله در کبد، ریه و مغز سبب ایجاد کیست می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان افزود: از جمله اقدامات کنترلی و پیشگیری این بیماری مهم می‌توان به استفاده از داروهای ضد انگل خوراکی در سگ‌ها و ممانعت از خورده شدن کیست‌های حاوی لارو و انگل توسط سگ‌ها و رعایت مدیریت بهداشتی دامداری‌ها است.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول