اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه قم

سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم از راه‌اندازی سه رشته جدید مانند شناخت اندیشه‌های امام خمینی(ره) و دو رشته فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی می‌شود

مصطفی فضائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به بخش آموزش دانشگاه قم اظهار کرد: اکنون 7 هزار و 700 نفر دانشجو در دانشگاه قم در قالب 88 رشته گرایش مشغول تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: 36 رشته در مقطع کارشناسی، 34 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 17 رشته در مقطع دکترا در دانشگاه قم وجود دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم عنوان داشت: دانشجویان این دانشگاه در دانشکده‌های علوم انسانی، الهیات، حقوق، مدیریت، علوم پایه، فنی و مهندسی و مرکز آموزش‌های مجازی اشتغال به تحصیل دارند.

وی با اشاره به سیاست جدید دانشگاه قم گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی و کاهش جمعیت دانشگاهی در مقطع کارشناسی سیاست جدید دانشگاه قم در سال تحصیلی جدید است.

فضائلی به پذیرش دانشجو در 25 رشته کارشناسی اشاره کرد و افزود: پذیرش دانشجو در 13 رشته علوم انسانی در دانشکده‌های ادبیات، الهیات، حقوق و مدیریت، هفت رشته در دانشکده علوم پایه و پنج رشته در دانشکده فنی و مهندسی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در 36 رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قم انجام می‌شود گفت: پذیرش دانشجو در سه رشته جدید مانند شناخت اندیشه‌های امام خمینی(ره) و دو رشته فنی و مهندسی برای سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم خاطر نشان کرد: 230 نفر عضو هیئت علمی تمام وقت داریم که با دانشگاه همکاری علمی دارند.

وی عنوان داشت: بر اساس سیاست‌های دانشگاه قم در گرایش‌های بین رشته‌ای علوم انسانی اسلامی پس از اخذ مجوز دانشجو پذیرش می‌شود.

فضائلی یادآور شد: اکنون بسیاری از رشته‌های علوم انسانی در دست بازبینی و بازنگری بوده و توسعه آنها منوط به انجام بازبینی و بازنگری است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول