اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

دانشگاه‌ها مرکز تولید اندیشه‌های سالم هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دانشگاه‌ها بهترین فضا و مکان برای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی، دینی و همچنین اندیشه باروری هستند که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد.

دانشگاه‌ها مرکز تولید اندیشه‌های سالم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در برنامه ضیافت اندیشه در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: ما امروز در سنگر تعلیم و تربیت و همچنین آموزش دانشگاهی به ابزارهای توانمند نیاز داریم تا توطئه‌های متنوع غرب شکسته شده و از بین برود.

وی با یادآوری این‌که مراکز علمی و دانشگاهی ما مراکز عقلانیت و تدبیر هستند، تصریح کرد: باید از مکتب تشیع در ترویج آداب اسلامی بهره گرفت.

عاملی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در شرایط کنونی به ارتقای بصیرت دینی و اعتقادی جوانان بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم.

امام جمعه اردبیل عبادت و لذت حضور در پیشگاه ربوبی را در بین جوانان و نوجوانان یک امتیاز بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: لذتی که جوانان از این آیین‌ها و برنامه‌ها می‌برند لذت معنوی توأم با اخلاق و رفتار نیکو است که به نظر می‌رسد در توسعه آن همه باید هم قدم شویم.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه مناسب و مطلوب ضیافت اندیشه اشاره کرد و بیان داشت: تدارک چنین برنامه‌ای در ماه مبارک رمضان به تقویت بن‌مایه‌های اعتقادی و سلوک شایسته اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز از طرح ضیافت اندیشه قرآنی به عنوان تمرین عبودیت و شناخت حقایق یاد کرد و گفت: این امر سبب می‌شود تا دانشجویان در کنار همدیگر توانمندی‌ها را شناخته و باورها را به منصه ظهور برسانند.

مسعود گنجی افزود: اجرای این طرح در حوزه فرهنگ دانشگاه‌ها به تربیت دانشجویانی منجر می‌شود تا در سطح دانشگاه و جوامع بزرگ‌تر به ایفای نقش بپردازند.

وی با اشاره به این‌که جوانان در این طرح با تکیه بر ابزار شنیدن و دیدن آیین اندیشه سالم را فرا می‌گیرند، اظهار داشت: جوانان ما امروز بصیرترین و روشن‌ترین اقشار جامعه هستند که ضرورت دارد در توانمندی و معرفت‌افزایی از آنها استفاده کنیم.

رمضان ماه قدر دانستن فرصت حضور است

در مراسمی مشابه در شهرستان کوثر امام جمعه این شهرستان یکی از اصلی‌ترین علل و عوامل انحراف انسان‌ها را دور شدن از رمز و راز مهر و محبت و اهدای عاطفه به همدیگر توصیف کرد و ادامه داد: باید از ایتام دلجویی و مساکین حمایت جدی داشت چرا که دست زدن به این امر نیک از راه‌های نجات بشر است.

حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی خاطر نشان کرد: کمیته امداد امروز به عنوان یک نهاد انقلابی در خدمت ایتام و مساکین است و سعی می‌کند مشکلات و نیازهای جامعه را برطرف کند.

وی بیان کرد: ما در حالی به شب‌های قدر نزدیک شده‌ایم که حضرت علی (ع) بزرگ پرچمدار حمایت از محرومان جامعه بهترین مجالست را مجالست با فقرا و نیازمندان توصیف می‌کند.

عبداللهی قدر دانستن لیالی آسمانی قدر را ضروری اعلام کرد و گفت: در این شب‌ها سجده‌ها و دعاها بزرگ‌ترین پاداش را به همراه دارد و شایسته است از لحظه لحظه این ایام بهره کامل برد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول