اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح ماندگار صورت می‌گیرد

اجرای 22 پروژه گاز رسانی شهری و روستایی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: 22 پروژه گاز رسانی شهری و روستایی در قالب طرح "مهر ماندگار" در دست اجرا است.

اجرای 22 پروژه گاز رسانی شهری و روستایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، سعید عسگریان اظهار داشت: گاز رسانی به 20 روستا و دو شهر استان، در قالب طرح "مهر ماندگار" در دست اجراست، که با همت کارکنان تلاشگر این شرکت تاپایان امسال همه طرح ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه از برآورد هزینه بیش از 8 میلیارد تومانی برای اجرای این طرح های "مهر ماندگار" خبر داد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه شرکت گاز استان زنجان در راستای اجرای برنامه‌های عدالت گستر دولت و عدالت محور، گازرسانی به مناطق روستایی و مناطق محروم را در اولویت برنامه‌های اجرایی خود قرار داده است، افزود: در فرصت محدود فصل کاری، با پیگیری طرح‌های در دست اجرا برای گازرسانی به روستاهای استان سعی در افزایش تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی را داریم تا تعداد زیادی از هموطنان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 شهر استان، با 98.1 درصد جمعیت شهری و 149 روستا با 36 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، تعداد شهرها و روستاهای بهره‌مند استان به 17 شهر و 169 روستا ارتقا می‌یابد که با افتتاح تعدادی دیگر از طرح‌های گاز رسانی روستایی در هفته دولت این میزان به 183 روستا تا پایان سال می‌رسد.

عسگریان افزود: با افتتاح طرح‌های گاز رسانی، جمعیت بهره‌مند روستایی استان تا پایان سال به 41 درصد و جمعیت شهری پس از افتتاح این دو شهر به 98.67 درصد افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های انجام شده با اجرای فازهای یک و دو برنامه جامع گازرسانی به روستاهای استان، پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم توسعه، 95 درصد خانوارهای روستایی استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار گیرند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه مصوبات سومین سفر استانی هیئت دولت به استان زنجان برای تامین گاز 246 روستا با اولویت ویژه پیگیری می‌شود، افزود: در راستای پیوستگی گازرسانی این مصوبه به 318 روستا تا پایان سال 92 ارتقا پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه اعتبار لازم برای انجام این پروژه‌ها بالغ بر 890 میلیارد ریال برآورد شده است، اعلام داشت: از این میزان اعتبار، 212 میلیارد ریال آن در سال 90 محقق شده و 678 میلیارد ریال دیگر نیز برای ادامه طرح‌های اجرایی در سال‌های 91 و 92 مورد نیاز است.

مهندس عسگریان با بیان اینکه تاکنون از مجموعه این مصوبات 61 روستا گازرسانی شده و عملیات اجرایی گازرسانی به 104 روستا در دست اجرا و برنامه گارزسانی به 153 روستای دیگر نیز در دست اقدام است، افزود: همچنین برای اجرای طرح‌های گاز رسانی در سال گذشته 30 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اختصاص یافت.

وی در مورد معیارهای الویت‌بندی برای اجرای گاز رسانی به روستاها تصریح کرد: شاخص‌هایی از جمله تعداد خانوار، وضعیت آب و هوا، وضعیت طرح هادی، هزینه سرانه انشعاب و میزان فاصله روستاها از منبع گاز موجود برای این مهم در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان ارائه هر چه بهتر خدمات به مشترکان گاز طبیعی را از مهم‌ترین وظایف و افتخارات شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد و افزود: به برکت جمهوری اسلامی ایران و همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت هم اکنون در استان در اجرای گاز رسانی به شهرها و روستاها گام‌های موثری برداشته شده است.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول