اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقتصاد مقاومتی پایه تحول صنعتی2/

افتتاح 8 طرح صنعتی مهر ماندگار در گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح هشت طرح صنعتی مهر ماندگار تا پایان سال جاری در این استان خبر داد.

افتتاح 8 طرح صنعتی مهر ماندگار در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری دوشنبه شب در دور تازه بازدید اصحاب رسانه گیلان از طرح‌های توسعه‌ای این استان اظهار کرد: مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مشکلات شهر صنعتی رشت یک روز در هفته با تمام ظرفیت‌های اداری در آن مستقر می‌شوند.

وی استقرار مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهر صنعتی را در برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: شهر صنعتی رشت از بزرگ‌ترین مجتمع‌های صنعتی استان محسوب می‌شود.

منتظری با تاکید بر حضور مستمر مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرک‌های صنعتی استان، ابراز کرد: مسئولان با حضور در محل واحدهای تولیدی با موانع و مشکلات صنعتگران بیشتر آشنا می‌شوند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از حضور ماهانه مدیران دستگاه‌های دولتی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و بیان کرد: بانک‌های عامل باید در زمینه استمهال معوقات بدهی واحدهای تولیدی، سرمایه در گردش و دیگر تسهیلات آنها تصمیم‌های مناسب اتخاذ کنند.

وی با اشاره به بازدید هر سه ماه استاندار گیلان از شهر صنعتی رشت، تصریح کرد: رسالت مدیران با حضور در واحدهای تولیدی به نحو مطلوب انجام می‌شود.

منتظری از افتتاح هشت طرح صنعتی مهر ماندگار تا پایان سال جاری در گیلان خبر داد و گفت: 40 طرح صنعتی بزرگ با پیشرفت فیزیکی 40 تا 90 درصد برای طرح‌های مهر ماندگار در استان پیشنهاد شده و مسئولان استانی با این موافق هستند و منتظر موافقت از مرکز هستیم.

* تولید گاز اکسیژن با خلوص 99/99 درصد در مجتمع ذوب فولاد خزر

مدیر کارخانه در حال احداث مجتمع ذوب فولاد خزر نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت فیزیکی 98 درصدی این کارخانه بیان کرد: مجتمع ذوب فولاد خزر با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن شمش فولاد تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

داوود خسروپرویز راه‌اندازی مجتمع ذوب فولاد خزر را سبب تامین بسیاری از نیازمندی‌های کارخانه‌های داخل کشور دانست و افزود: آهن قراضه و اسفنجی مواد اولیه کارخانه را تشکیل می‌دهد و هر دو مواد اولیه در کشور وجود دارد.

وی اشتغالزایی مستقیم مجتمع ذوب فولاد خزر را 400 نفر خواند و تصریح کرد: تعداد 700 نفر با راه‌اندازی کارخانه به طور غیرمستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

خسروپرویز عمده مصرف انرژی کارخانه را برق و گاز طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: 140 میلیارد تومان تاکنون برای راه‌اندازی کارخانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده و تا راه‌اندازی کامل سرمایه‌گذاری به 170 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

مدیر مجتمع ذوب فولاد خزر با بیان اینکه تجهیزات کارخانه از کشورهای آلمان، ترکیه، سوییس و چین خریداری شده است، عنوان کرد: ارزش افزوده ذوب فولاد بسیار است.

وی تولید گازهای نیتروژن، آرگون و اکسیژن را از دیگر تولیدات مجتمع ذوب فولاد خزر اعلام کرد و متذکر شد: اکسیژن با خلوص 99/99 درصد در مجتمع مذکور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

خسروپرویز با اشاره به اینکه با راه‌اندازی خط تولید گازهای مجتمع فولاد خزر تمام نیاز مصرفی شهر رشت به اکسیژن تامین می‌شود، اذعان داشت: هر سه نوع گاز تولید شده برای مصارف پزشکی و صنعتی به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول