اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زاهدان در مجلس:

ساخت کتابخانه ملی در زاهدان جزو طرح‌های مهر ماندگار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت کتابخانه ملی در زاهدان از جمله طرح‌های مهر ماندگار دولت است که با تدابیر اتخاذ شده اعتبار آن تامین و وارد مرحله اجرایی می‌شود.

ساخت کتابخانه ملی در زاهدان جزو طرح‌های مهر ماندگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان‌وبلوچستان، حسینعلی شهریاری در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: این مرکز از گنجینه‌های فرهنگی فاخر و ارزشمندی برخوردار است که برای استفاده بهتر پژوهشگران از این منابع، باید فضای مناسبی برای آن ایجاد شود.

وی بیان کرد: با مساعدت استاندار سیستان‌وبلوچستان، زمین مورد نظر برای ساخت کتابخانه ملی در زاهدان تهیه شده و به محض تامین اعتبار از سوی دولت ساخت آن آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌وبلوچستان نیز در این بازدید گفت: این مجموعه از دو گنجینه فرهنگی شامل کتابخانه اهدایی مرحوم "سیاوش پرواز" و کتابخانه موقوفی استاد "ایرج افشار سیستانی" که در نوع خود بی‌نظیر هستند، برخوردار است.

اکبر شیخ افزود: کتابخانه شخصی مرحوم سیاوش پرواز از نویسندگان معاصر ایران با بیش از 80 هزار جلد کتاب، سند و عکس در سال گذشته به این مرکز اهداء شد که یکی از گنجینه‌های فرهنگی بی‌نظیر در جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: کتابخانه موقوفی پژوهشگر و ایران شناس برجسته سیستان‌وبلوچستان، استاد "ایرج افشار سیستانی" که در سال 88 به مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌وبلوچستان اهداء شد، دارای بیش از 15 هزار جلد کتاب تخصصی در زمینه ایران‌شناسی است.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: از سال گذشته تاکنون بیش از هزار نفر از دانشجویان و پژوهشگران به کتابخانه مرحوم پرواز مراجعه و از این گنجینه فرهنگی استفاده کرده‌اند.

شیخ بیان داشت: همچنین شمار زیادی از دانشجویان استقبال شایانی از کتابخانه ایران‌شناسی استاد افشار سیستانی داشته‌اند.

وی گفت: با توجه به حجم کتاب‌های موجود و گنجینه‌های فاخر فرهنگی در این مرکز و شمار بالای متقاضیان استفاده از این کتاب‌ها در استان، گشایش یک کتابخانه ملی در زاهدان ضروری است.

بر پایه این گزارش، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان هم در این بازدید نماینده مردم زاهدان در مجلس را همراهی کرده بود.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول