اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از پروژه‌های مهر ماندگار راه‌ و ‌شهرسازی جنوب سیستان‌وبلوچستان

طرح‌های مهر ماندگار زیرساخت‌های توسعه را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از طرح‌های مهر ماندگار در سیستان و بلوچستان موجب توسعه زیرساخت‌های استان در همه بخش‌ها به ویژه حوزه راه و شهرسازی می‌شود.

طرح‌های مهر ماندگار زیرساخت‌های توسعه را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، با تکمیل و مورد استفاده قرارگرفتن طرح‌های مهر ماندگار، بخش عظیمی از نیازها و زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان مهیا شده و خدمات و اقدامات ماندگار دولت نهم و دهم در کام مردم صبور و فهیم استان شیرین و زمینه‌های توسعه و بالندگی استان در ابعاد مختلف همرا با رفاه و آسایش عمومی فراهم می‌شود.

* طرح‌های مهر ماندگار سیمای محورهای جنوب سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در راستای پروژه‌های مهر ماندگار در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان، چهار پروژه تعریف شده که با تامین اعتبار لازم و تکمیل این طرح‌ها گام مهمی در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه منطقه برداشته خواهد شد.

ایوب کرد افزود: احداث بزرگراه ایرانشهر ـ بمپور به طول 20 کیلومتر با 60 درصد پیشرفت فیزیکی با هدف روانسازی ترافیک ورودی به ایرانشهر و بمپور و کاهش 100 درصدی تصادفات رخ به رخ، احداث پل بر روی رودخانه سرباز که در مرحله برگزاری مناقصه است و احداث محور اصلی کنارک ـ جاسک به طول 165 کیلومتر با هفت دستگاه پل که سه دستگاه آن در منطقه سرکان، بیردف و کهیر به بهره‌برداری رسیده و پل بندینی که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: عملیات احداث بزرگترین پل استان سیستان‌وبلوچستان به نام رابچ که با 25 دهانه 20 متری با پیشرفت 50 درصدی در حال احداث بوده و احداث دو پل زرآباد و کاروان نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان خاطر نشان ساخت: احداث پل بزرگ پیشین با 11 دهانه 24 متری با 97 درصد پیشرفت فیزیکی که دسترسی شمال و جنوب استان را به یکدیگر تسهیل می‌بخشد نیز از دیگر پروژه‌های مهر ماندگار است که در صورت تامین اعتبار امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 * 14پروژه راه روستایی در جنوب سیستان‌وبلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد

14 پروژه ملی در بخش راه روستایی جنوب سیستان‌وبلوچستان در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد

محل تامین اعتبار تمامی این پروژه‌ها از طرح‌های ملی است که در مجموع 23 روستا با هزار و 870 خانوار جنوب استان سیستان‌وبلوچستان از نعمت راه روستایی مناسب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: احداث راه روستایی به طول 70 کیلومتر در قالب 14 پروژه راه روستایی در سطح حوزه استحفاظی و نیز بهره‌برداری پل بزرگ بندینی با 15 دهانه 20 متری با پایه شمعی از نوع تیر بتنی در شهرستان کنارک نیز از جمله دیگر طرح‌های مهر ماندگار خواهد بود که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

باقیمانده احداث راه‌های روستایی بالای 50 خانوار به طول هزار و 830 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار فوق، اجرایی و 70 درصد از محورهای روستایی حوزه راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان از نعمت راه روستایی آسفالته و مناسب برخوردار می‌شوند.

مریم سرگزی

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول