اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم خبر داد

افزایش کنترل مرزها از ۶۵ به ۸۰ درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی از کنترل 65 درصدی مرزهای کشور خبر داد و گفت: کنترل مرزها تا پایان برنامه پنجم توسعه به 80 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش کنترل مرزها از ۶۵ به ۸۰ درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در مراسم صبحگاه کارکنان نیروی انتظامی گیلان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تاکید بر بهره‌مندی از برکات این ماه تصریح کرد: امنیت و ایمان دارای ریشه و منشا واحد هستند.

فرمانده ناجا امنیت درونی را سبب ایجاد جامعه امن‌تر دانست و تجاوز به حقوق دیگران، زیاده‌خواهی و طمع را ناامنی توصیف کرد و گفت: ارتقای ایمان در جامعه موجب امنیت بیشتر می‌شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه جامعه آرمان‌گرا امن‌تر است، ابراز کرد: گیلان با وجود گردشگر پذیر بودن از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود و این امر ریشه در ایمان مردم دارد.

فرمانده نیروی انتظامی به کاهش قابل توجه جرایم در ماه‌های مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: کاهش جرایم در زمان‌های مذکور نشان دهنده عمق باورهای دینی در مردم است.

وی با اشاره به ابزارهای نیروی انتظامی برای برخورد با متجاوزان، بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی نیروی انتظامی موجب کاهش ناامنی در جامعه می‌شود.

احمدی‌مقدم پیشگیری و درمان را توأم باهم خواند و اذعان کرد: پرداختن به معلول منافاتی با توجه کردن به ریشه ندارد.

فرمانده ناجا بر افزایش اقتدار نرم در کشور تاکید کرد و افزود: متناسب با افزایش تهاجم نرم دشمن باید به دنبال افزایش اقتدار نرم باشیم.

وی مرزها را نخستین سنگر مبارزه با ناهنجاری‌ها عنوان کرد و گفت: مرزبانان از حریم دین و سرزمین‌های اسلامی دفاع می‌کنند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند ناامنی را از طریق مرزها به داخل کشور رخنه دهند، تصریح کرد: تخصیص منابع اولویت نیروی انتظامی در برنامه چهارم و پنجم توسعه برای کنترل مرزها است.

فرمانده نیروی انتظامی بر کنترل کامل مرزها تاکید کرد و یادآور شد: احداث تاسیسات مرزی، ساختمان‌ها، موانع فیزیکی، رادارها، اقدام‌های دیپلماتیک و افزایش نیروها در مرزها همچنان روند روبه رشد دارد و این امر تا مرحله قابل قبول ادامه می‌یابد.

وی از کنترل 65 درصدی مرزهای کشور خبر داد و بیان کرد: کنترل مرزها تا پایان برنامه پنجم توسعه به 80 درصد افزایش می‌یابد.

احمدی‌مقدم کانون مرزبانی را پشتوانه حقوقی برای مرزبانان دانست و خاطرنشان کرد: دشمن و تهدیدها خبر نمی‌کند و غفلت جایز نیست و همواره باید آماده باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به کاهش وقوع جرایم در چهار ماه نخست سال جاری در گیلان، ابراز کرد: جرایم جنایی در مدت مذکور در گیلان به صفر رسیده است.

وی بیشترین حجم مسافران و فشارها در استان‌های شمالی را در شش ماه نخست از سال عنوان کرد و افزود: فرهنگ، تدین و ایمان مردم پشتیبان دستگاه‌های امنیتی و قضایی است.

احمدی‌مقدم به هماهنگی دستگاه‌های مختلف در ایجاد امنیت در کشور اشاره کرد و گفت: هماهنگی دستگاه‌ها موجب تقویت همدیگر و هم‌افزایی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش مردم را بسیار مهم خواند و اذعان کرد: دولت مجموعه اقدام‌هایی برای توسعه کشور دارد و امنیت پایدار بستر آن را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول