اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان جنوبی:

خبرنگاران نقد منصفانه و عالمانه داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران باید در کنار نقد منصفانه، نقد عالمانه را در دستور کار خود قرار دهند.

خبرنگاران نقد منصفانه و عالمانه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ثقفی صبح امروز در مراسم تجلیل مرکز 04 بیرجند از اصحاب رسانه اظهار کرد: در امر اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار سه عنصر سرعت، دقت و صحت باعث جذابیت و تازگی در خبر می‌شود.

وی ادامه داد: خبر با داشتن این اوصاف به خبری کامل و جامع تبدیل می‌شود ولی این کار زمان‌بر است در حالی که زمان در اطلاع‌رسانی در اولویت قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان جنوبی به سختی‌های کار خبرنگاری اشاره کرد و افزود: خبرنگار با رعایت اصول خبرنگاری می‌تواند به عنوان یک مرجع مهم کسب اطلاعات و اخبار در سطح جامعه مطرح شود که این خود کاری بسیار دشوار است.

ثقفی به سخنان رهبری در توصیه به اصحاب خبر و رسانه اشاره کرد و گفت: رعایت اخلاقیات و حاکمیت آن در مجموعه رسانه‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری است که خبرنگاران باید این مقوله را رعایت کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید در انعکاس اخبار با رعایت انصاف و نقد منصفانه در اطلاع‌رسانی، هر دو جنبه نقاط ضعف و قوت را در نظر بگیرند.

مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان جنوبی ادامه داد: در کنار نقد منصفانه نقد عالمانه نیز باید صورت بگیرد.

ثقفی در توصیه به خبرنگاران و اصحاب خبر در استان اظهار کرد: خبرنگاران باید در کار خبری صبر را پیشه سازند و در این صورت است که موفق می‌شوند.

وی افزود: خبرنگار باید کمتر عصبانی شود ولی در عین حال در کسب خبر خود سمج و مصر عمل کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: خبرنگاران باید در کار خبر با دقت و سرعت در انعکاس اخبار صحیح صبور باشند.

ثقفی ادامه داد: مشکلات و خطرات کار خبرنگاری بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول