اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس خبر داد

آزادی 914 زندانی جرائم غیر‌عمد در سال 90

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: سال گذشته با لطف و احسان خیران 914 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

آزادی 914 زندانی جرائم غیر‌عمد در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ذبیح‌الله خدائیان صبح امروز در همایش گلریزان آزادسازی زندانیان بدهکار جرائم غیرعمد اظهار داشت: در حال حاضر 869 زندانی جرائم غیرعمد چشم‌انتظار لطف و انفاق خیران هستند تا بتوانند به آغوش خانواده خود بازگردند.

وی افزود: براساس آیات قرآن انفاق مال باعث ازدیاد آن خواهد شد و انفاق از مالی که فرد آن را عزیز می‌دارد همتراز جهاد با نفس تلقی شده است.

خدائیان تصریح کرد: انفاق بر اساس آیات قرآن باید از بهترین قسمت اموال فرد باشد و توأم با منت و آزار نباشد تا مورد قبول واقع شود.

این مقام قضایی اضافه کرد: سال گذشته با حدود 15 میلیارد تومان کمک اهدایی خیران بیش از 900 زندانی از زندان آزاد شدند چرا که مابقی مبلغ دیون که حدود 40 میلیارد تومان بود با صلح و سازش بخشیده شد.

وی اضافه کرد: برخی از مردم گمان می‌کنند مبلغی را که به ستاد دیه کمک می‌کنند خرج افراد کلاهبردار و مجرم می‌شود؛ در حالی که اتفاق زندان ممکن است برای هر فردی از جامعه رخ دهد و به یقین در چنین شرایطی انتظار کمک داشتن از دیگران طبیعی به نظر می‌رسد.

وی افزود: کسانی که به دلیل تصادف دیونی را بدهکار شده‌اند یا آن کسانی که به دلیل نوسانات اقتصادی در کسب خود شکست خورده‌اند کلاهبردار نیستند و لازم است همان‌طور که مردم برای بیمارستان‌سازی و مدرسه‌سازی کمک می‌کنند به خانواده این افراد نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: مددجویان آزاد شده 887 نفر مرد و 27 نفر زن بودند و ستاد دیه استان فارس در سال 90 مقام نخست را از نظر تعداد زندانیان آزاد شده و مبلغ اعتبار در کشور کسب کرد.

امام جمعه موقت شیراز نیز در این مراسم گفت: بنابر آمار 75 درصد مردم ایران هفته‌ای دوبار صدقه می‌دهند و بنابر روایات آنها که احسان می‌کنند عمر طولانی و با برکتی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام محمد مرادی با ذکر آیات و روایاتی اجر انفاق و احسان کمک به فرد نیازمند را گاهی برابر با حج توصیف کرد و به سیره معصومین (ع) اشاره کرد که کل یا بخش بسیاری از دارایی خود را به یک‌باره انفاق می‌کردند و از معامله با خدا خشنود می‌شدند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول