اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آزادسازی زندانیان دیه

32 زندانی جرایم غیر عمد تایباد آزاد شدند

خبرگزاری فارس: معاون زندان‌های خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته 32 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و دیه شهرستان تایباد با کمک ستاد مردمی دیه آزاد شدند.

32 زندانی جرایم غیر عمد تایباد آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، حجت‌الاسلام رضا رستمی در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و دیه در تایباد گفت: در سال گذشته ستاد مردمی دیه استان با کمک خیّرین توانسته است 32 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد زندان تایباد را با بدهی 10 میلیارد و 554 میلیون ریال آزاد کند و از این مبلغ 27 درصد آن توسط شاکیان پرونده‌ها تخفیف گرفته شده است.

معاون زندان‌های خراسان‌رضوی یادآور شد: آمار آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تایباد از ابتدای سال 91 تاکنون 10 نفر بوده که مبلغ کل بدهی این افراد نیز یک میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: از کل این مبلغ 572 میلیون ریال تخفیف شاکی، 183 میلیون ریال خودیاری مددجو و مابقی از سوی ستاد دیه و کمک‌های خیّرین در قالب وام و بلاعوض تامین و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

رستمی هم‌چنین از برگزاری جشن بزرگ گلریزان زندانیان استان در مشهد مقدس خبر داد و افزود: این جشن در 24 مرداد مصادف با 25 ماه مبارک رمضان در تالار نور مشهد با حضور مسئولین کشوری و استانی با خیّرین و عموم مردم نیکوکار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برپایی جشن گلریزان در بهترین ماه سال برگزار می‌شود و دل‌های انسان‌های مومن به سوی پروردگار بیشتر از گذشته سوق پیدا می‌کند، اظهارکرد: ماه مبارک رمضان، ماه آزادی انسان از شر شیطان، هوای نفس، مادیات و وابستگی‌های دنیوی است و کمک جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد که به نوعی دچار حادثه گشده و گرفتار زندان شده‌اند مسیر روشنی جهت ادای نعمت‌های پروردگار است.

رستمی افزود: سرکشی از انسان‌های نیازمند و آگاهی از وضعیت معیشت این افراد که سفارش خداوند در قرآن کریم است، حرکت پسندیده‌ای در بارگاه الهی و جامعه انسانی است و هر کدام از خیّرین و مردم نیکوکار که بتواند به کمک خود گره‌ای از مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد را باز کند خشنودی خداوند را به دنبال دارد.

وی خواستار ارائه کار فرهنگی در بحث محکومیت‌های مالی و صدور چک‌های بلامحل توسط افراد شد و افزود: با اطلاع‌رسانی دقیق می‌توان افرادی را که با عدم آگاهی اقدام به تعهدات مالی غیر منقول و صدور چک‌های بلامحل می‌کنند را بر حضر داشت تا دیگر شاهد این گونه زندانیان در زندان‌ها نباشیم.

در پایان این مراسم دادستان شهرستان تایباد با ابراز خرسندی از حضور پر شور نیکوکاران و خیّرین تایباد گفت: تمام کمک‌های امشب صرف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می‌شود.

مرتضی شهباز ادامه داد: هزینه‌های انجمن حمایت از زندانیان تایباد طی سه سال گذشته از 120 میلیون ریال به 12 میلیون ریال کاهش یافته و اعضای انجمن مصمم هستند تمام درآمدهای انجمن را برای خانواده زندانیان نیازمند در امور آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، سبد کالا و خواربار، درمان، بسته‌های تحصیلی و خرج تحصیلی فرزندان زندانیان هزینه کنند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول