اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دیه کشور:

2200 بدهکار دیه در کشور زندانی هستند/ 50 درصد مربوط به رانندگی است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد دیه کشور گفت: امروز حدود دو هزار و 200 بدهکار دیه در زندان‌ها داریم که 50 درصد آن مربوط به رانندگی است.

2200 بدهکار دیه در کشور زندانی هستند/ 50 درصد مربوط به رانندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، سید اسدالله جولایی صبح امروز در جشن حمایت از خانواده زندانیان مراغه اظهار کرد: حمایت از خانواده‌های زندانیان در بند بیشتر از خود زندانیان اهمیت دارد زیرا نبود درآمد برای خانواده‌های زندانیان موجب شده که آنها در تامین معاش زندگی، درمان، مسکن، اجاره‌‌خانه بیشتر از خود زندانیان در خطر باشند.

جولایی افزود: در مراغه بیش از 400 خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان هستند که تامین زندگی معمولی برای آنها در این شهرستان سالانه به 30 میلیارد ریال نیاز است.

وی از خیران خواست با حمایت از انجمن حمایت زندانیان مراغه بیشتر به فکر خانواده‌های زندانیان باشند.

جولایی تصریح کرد: در 22 سال گذشته با کمک خیرین و نیکوکاران بیش از 60 هزار زندانی جرایم مالی غیرعمد اعم از بدهکاران دیه،‌ مهریه، نفقه و محکومان مالی غیر کلاهبرداری از زندان‌های سراسر کشور آزاد شده‌اند.

وی ادامه داد: مجموع بدهی 12 هزار و 783 زندانی جرایم مالی غیرعمد که سال گذشته با کمک خیرین و نیکوکاران از زندان آزاد شده‌اند، 509 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ بیش از 270 میلیارد تومان معادل 52 درصد کل مبلغ بدهی، از طلبکاران رضایت گرفته شده است.

رئیس ستاد دیه کشور گفت: هم‌اکنون حدود 12 هزار زندانی جرایم مالی غیرعمد در کشور وجود دارند که برای آزادی این افراد به بیش از 600 میلیارد تومان نیازمندیم.

وی افزود: در این مدت 22 ساله به همت این ستاد بیش از 60 هزار نفر از همنوعان بدهکار در جرایم غیرعمد و غیر کلاهبرداری از زندان آزاد شده‌اند.

جولایی گفت: سال گذشته با کمکی که در این مراسم انجام و حدود 200 جلسه در سراسر کشور برگزار شد، 12 هزار و 783 نفر از زندان آزاد شدند که مجموع بدهی این عده بیش از 509 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول