اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل:

108 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد نیاز است

خبرگزاری فارس: معاون قضایی دادگستری استان اردبیل و مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: در حال حاضر 108 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در استان اردبیل نیاز است.

108 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، انور اسکندرزاده صبح امروز در جشن گلریزان شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: اگر در جشن گلریزان و در سایه کمک‌های مردم یک سوم این مبلغ تامین شود ما قادر خواهیم بود زندانیان جرایم غیر عمد بی‌شماری را از زندان‌ها آزاد کنیم چرا که دو سوم مابقی را از طریق آورده خود زندانی و گذشت محکوم‌له تامین خواهیم کرد.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل یادآور شد: در سال گذشته با تشکیل 306 فقره پرونده 236 نفر در استان اردبیل با پرداخت بدهی 82 میلیارد ریالی آزاد شده‌اند.

این مسئول افزود: در مقایسه با سه سال گذشته هم در تشکیل پرونده و هم آزادی زندانیان رشد دو برابری عملکرد را شاهد هستیم.

وی بیان داشت: در سه ماه اول امسال نیز 165 پرونده تشکیل شده که منجر به آزادی 60 نفر با پرداخت 31 میلیارد ریال شده است.

این مسئول عمده پرونده‌های بررسی شده و منجر به آزادی را شامل چک، سفته و پرونده مهریه اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم بخشی از نیاز خانواده‌‌های زندانیان را با پرداخت تسهیلات بانکی در آزاد کردن فرد زندانی فراهم کنیم به طوری که بانک رفاه، تجارت، ملی، ملت و پاسارگاد با همراهی خوب ستاد دیه حاضر هستند تسهیلات بانکی را پرداخت کنند.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل در ادامه از تشکیل 227 پرونده مالی، 133 پرونده مهریه و 40 مورد پرونده مربوط به چک بلامحل خبر داد و افزود: در جشن گلریزان سال گذشته 80 میلیون ریال در مرکز استان و 30 میلیون ریال نیز در سایر شهرستان‌ها جمع‌آوری شد.

اسکندرزاده به ابلاغ قانون جدید مهریه و ضرورت توجه به توان مالی زوج برای پرداخت مهریه مورد نظر ابراز داشت: اصلاحیه اخیر مشمول دیه نیست.

در ادامه این مراسم امام جمعه مشگین‌شهر در سخنانی دستگیری از نیازمندان، فقرا و افراد گرفتار در زندان را از سیره پاک و مطهر ائمه اطهار (ع) و مکتب اسلام برشمرد و گفت: سنت حسنه دستگیری از دیگران را باید پاس بداریم.

حجت‌الاسلام غلامرضا با وقار با بر شمردن ویژگی کریم اهل بیت دومین امام شیعیان اظهار داشت: آن حضرت در زندگی خود دو بار ثلث مالش و یک بار نیز تمام اموالش را به فقرا بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری مشگین‌‌شهر نیز در این مراسم ابراز داشت: در حال حاضر 22 خانواده زندانی زیر چتر حمایتی انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان قرار دارند.

فضایل عزیزی افزود: این انجمن از ابتدای امسال تاکنون بیش از 55 میلیون ریال کمک مالی کرده است.

وی همکاری خیرین را در آزادی زندانیان دیه بسیار ارزشمند و خطیر توصیف کرد و آن را بهترین اندوخته دنیا و آخرت دانست.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول