اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

خبرنگار به دنبال شعار زدگی نباشد

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: خبرنگار نباید به دنبال شعار زدگی باشد.

خبرنگار به دنبال شعار زدگی نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجتبی اعلایی سه‌شنبه شب در آیین نکوداشت روز خبرنگار اظهار داشت: یک نکته ذهن مرا مشغول کرده و آن برخورد با مسائل بسیار مهم به صورت مناسبتی است، یعنی یک روز خبرنگار داریم و همه انرژی را در روز خبرنگار تنها صرف تعریف و تمجید از همدیگر و یا صرف انتقاد از هم شده و مراسم که تمام شد هر کسی دنبال کار خود می‌رود.

وی ادامه داد: این برخورد مناسبتی با موضوعات مهم آسیب‌هایی دارد که یکی از این آسیب‌ها جوزدگی و رفتار کلیشه‌ای است، یعنی وقتی وارد جلسه می‌شویم و در ابتدا خیلی تمجید می‌‌کنند که کاملا افراطی است و در خیلی از جلسات هم انتقاد می‌کنند و این هم خیلی افراطی است. 

این مسئول اضافه کرد: اما خبری از نقد کارشناسی نیست چون همه در طول سال خوابیده‌ایم و یک روز خبرنگار آمده‌ایم و می‌خواهیم در خصوص خبرنگار، رسالت خبرنگار و ... جملات کلیشه‌ای به هم تحویل می‌دهیم و آخرش هم چیزی نه برای ما دارد و نه برای شما. 

اعلایی تصریح کرد: باید یک تغییر رویکرد داشته‌ باشیم و اگر قرار است به خبرنگار مطبوعات و رسانه رسیدگی کنیم در طول سال باید فعال باشیم، خانه مطبوعات باید در طول سال فعال باشد.

استاندار ایلام گفت: خانه مطبوعات و واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام باید ایده و نظر در این راستا داشته باشد.

وی ادامه داد: باید کارکرد مطبوعات تشریح شود که خبرنگار بداند کارکرد مطبوعات چیست، یک بخش آن در ارتباط با مردم است، خداوند قسم خورده به ابزاری که اندیشه را به دیگران منتقل می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: در مجالسی که هستم هرکس شعاری و عصبی صحبت می‌کند همه برایش دست می‌زنند و هرکس شعار تند بدهد همه برای او دست می‌زنند، حالا چه دلیلی دارد، من نمی‌دانم.

اعلایی تصریح کرد: خبرنگار باید سعه صدر داشته باشد، خبرنگاری که جدل کند خبرنگار نیست بلکه برای دعوا آمده، این برای یقه‌گیری آمده، خبرنگار نیست، خبرنگار باید خوب گوش کند و سنجیده صحبت کند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول