اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

مسئولان چرامی ملزم به تعامل با خبرنگاران هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام گفت: مدیران چرامی باید با خبرنگاران همکاری کنند و با برگزاری نشست‌های مداوم و مستمر و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف نسبت به عملکرد دستگاه خود اقدام کنند.

مسئولان چرامی ملزم به تعامل با خبرنگاران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، عصر سه‌شنبه مراسم تجلیل از خبرنگاران در محل فرمانداری چرام با حضور فرماندار، بخشدار و دیگر مسئولین برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت روز رعایت حریم قلم و اندیشه که با یاد و نام شهیدان اهل قلم، شهید آوینی و شهید صارمی برگزار شد، فرماندار شهرستان چرام ضمن تبریک به این قشر اطلاع‌رسان اظهار کرد: این روز یادآور حماسه‌آفرینی آن‌هایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند.

نیکروز با اشاره به لزوم حفظ شأن و منزلت خبرنگاران گفت: تجلیل و گرامیداشت خبرنگاران نباید فقط محدود به یک روز در سال شود و ادارات و مسئولین باید با ایجاد تعامل نزدیک و موثر در راستای تحقق این امر گام بردارند.

وی اضافه کرد: در تقویم رسمی ایران اسلامی روزی به نام خبرنگاران ثبت شده که این نشان از اهمیت ویژه فعالیت این قشر در اطلاع‌رسانی و تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر اندیشه خبرنگاران ریشه در تعهد و تدین داشته باشد، جلوه‌ای ماندگار و تحول‌آفرین خواهد داشت، عنوان کرد: در طول تاریخ خبرنگاران با قلم بی‌جان خود نوشته‌هایی را بر کاغذ رقم زدند که موجب پیشرفت‌ها، انقلاب‌ها و بیداری‌های متعددی شده است.

فرماندار شهرستان چرام قلم خبرنگاران را منشأ هدایت و آگاهی دانست و گفت: در اهمیت قلم خبرنگاران همین بس که خداوند متعال در قرآن کریم سوره‌ای را به این نام نازل کرده است.

وی افزود: این مسئله نشان از ویژگی هدایت‌گری و اندیشه‌پروری قلم دارد و خبرنگاران باید در این عرصه حساس با ذکاوت و درایت بسیار قدم بردارند.

علی‌رضا نیکروز با بیان اینکه سلامت و صادق بودن خبر باید برای خبرنگار ملاک باشد، تاکید کرد: سرعت، دقت و صداقت سه نکته‌ای است که اگر رعایت شود و هیچکدام فدای دیگری نشود خبر خوب و ارزنده‌ای حاصل می‌شود.

مقام ارشد اجرایی شهرستان چرام با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری مدیران و سازمان‌ها با خبرنگاران بیان کرد: مدیران باید با خبرنگاران همکاری کنند و با برگزاری نشست‌های مداوم و مستمر و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف نسبت به عملکرد کاری اقدام کنند.

وی ادامه داد: مسیر حرکت خبرنگاران صادق در جهت تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

اصحاب رسانه در این همایش ضمن تاکید بر رسالت حرفه‌ای خویش، خواهان اعتنای بیشتر اجتماعی و معیشتی به خبرنگاران، ظرفیت‌سازی در مدیران برای تحمل بیشتر خبرنگاران و منتقدان و پرهیز از شکایت، تغذیه خبری رسانه‌ها از سوی مدیران و استفاده از اصحاب رسانه به عنوان مشاور و یا اتاق‌های فکر و هم‌اندیشی شدند.

در پایان جلسه خبرنگاران با اخذ لوح و جوایزی از رؤسای ادارات و نهادها روزه خود را در فرمانداری افطار کردند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول