اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری:

ساری مجری طرح تحقیقات ملی استفاده از آب شور شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: دانشگاه کشاورزی ساری مجری طرح تحقیقات پروژه ملی استفاده از آب شور در مصارف کشاورزی، صنعتی و شرب در کشور شده است و دیگر آب شور نخواهیم داشت.

ساری مجری طرح تحقیقات ملی استفاده از آب شور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کریم سلیمانی عصر امروز در نشست  واحدهای فناور مرکز رشد طبرستان در مازندران با بیان اینکه دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی تنها دانشگاه تخصصی استان است، گفت: در هر سال 160 دانشجوی دکترا داریم که این دانشجویان می‌توانند در دوره دکترا 160 مسئله استان مازندران را حل کنند و باید از این ظرفیت در استان استفاده کرد.

سلیمانی بیان داشت: از سال گذشته تاکنون یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار برای دانشگاه اختصاص و تقسیم شد که 80 آزمایشگاه تخصصی و 10 مزرعه آموزشی و سه مرکز رشد تاسیس شد.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری تصریح کرد: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری مجری طرح تحقیقات پروژه ملی استفاده از آب شور در مصارف کشاورزی، صنعتی و شرب در کشور شده است و دیگر آب شور و غیرمتعارف نخواهیم داشت.

وی به همکاری این دانشگاه با پروژه‌های ملی اشاره کرد و گفت: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی در سه پروژه ملی در رابطه با پروژه‌های خشکسالی دانشگاه شهید بهشتی، پروژه آبخیزداری دانشگاه گرگان و پروژه‌های پسماند با دانشگاه تهران همکاری اصلی دارد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی بحث جدی است و فرصت خوبی برای بخش کشاورزی است تا این تحریم‌ها و تهدیدها را بشکنیم تا این جنگ ناجوانمردانه به نفع ملت ایران تمام شود و علم، ابداعات و اختراعات برای کشور ما قدرت می‌آورد تا بحران کشور پشت‌سر گذاشته شود.

وی گفت: مرکز رشد ما هنوز فضای واقعی ندارد و در فضای مجازی فعالیت می‌کند که متعلق به محیط زیست است و چندین بار حکم تخلیه داشتیم اما ما دلسرد نمی‌شویم برای مکان و زمان مهم نیست و تکلیف خود را انجام می‌دهیم و ارتباط سازمان صنعت و معدن و تجارت باید با این مرکز رشد بیشتر شود.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: کار پزوهشی و تحقیقاتی برای ما مهم است و آن را زنده و زنده‌تر می‌کنیم و این دانشگاه استعداد بالایی دارد که مسئله ملی را حل کند.

سلیمانی افزود: دانشگاه پردیس بین‌الملل در این واحد تاسیس می‌شود با بهترین کیفیت آزمایشگاهی و به عنوان واحد استاندارد و بین‌المللی دانشجو می‌پذیرد.

وی از تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز واحدهای فناور رشد و سازمان صنعت و معدن خبر داد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول